Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
194417004100ÇELİK YAPILARZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Çeliği malzeme özelliklerini ve uygulama hesap yöntemlerini öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ensar Didin
Öğrenme Çıktıları
1Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularında yeterli bilgi temeline sahip olarak, bu alandaki teorik ve uygulamalı bilgilerini, meslek alanındaki problemlerin çözümünde kullanır.
2Temel mühendislik konularda, deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlayarak sonuca ulaşır.
3Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, bilgi kaynaklarını kullanır ve hazırladığı konuyu toplum önünde fikirlerini savunarak özgüvenle ve mesleki donanımla sunar.
44 İnşaat teknolojisi alanı ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
5İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçerek uygular.
6İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel uzmanlık gerektiren bazı mesleki paket programları etkin olarak kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1- Çeliğin malzeme özelliklerini kavrayabilme. 2- Birleştirme araçlarının hesaplarını yapabilme. 3- Basınç ve çekme çubuklarının hesaplarını yapabilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel tanım ve kavramlar.
2Çeliğin yük etkisi altındaki davranışı.
3Kar yükü ve rüzgâr yükünün hesabı.
4Birleştirme yöntemleri.
5Birleştirme yöntemleri.
6Birleştirme yöntemleri.
7Perçin ve bulon uygulamaları.
8Perçin ve bulon uygulamaları.
9Perçin ve bulon uygulamaları.
10Kaynak hesabı.
11Kaynak hesabı.
12Kaynak hesabı.
13Basınç ve çekme çubukları.
14Basınç ve çekme çubukları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çelik yapıların tasarım, hesap ve yapım esaslarına dair yönetmelik, 2016 Abi O. Aghayere, Jason Vigil, Çelik Yapı Tasarımı, Nobel Akademi Yayıncılık, 2018
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav180
Derse Katılım120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)77
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr