Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 194416004103 | MİMARLIKTA RENDER VE ANİMASYON UYGULAMALARI | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler etkili bir mimari senaryo kurgusu ile 3 boyutlu animasyon tekniklerini uygulamak için obje, mekan, çevre modelleme ve canlandırma yapma becerisi ve deneyimi kazanırlar. Ders kapsamında, öğrenciler dinamik bir sunum oluşturmak içim gerekli bilgiyi edinirler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Turgay KARATAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etkili bir mimari canlandırma senaryosu uyarlayabilmek. | 2 | Üç boyutlu objeleri, mekanları ve karakterleri mimari kurgu çerçevesinde modelleyebilmek. | 3 | Üç boyutlu canlandırma yazılımlarını mimari bakış açısında doğru malzeme, ışık ve sahnelendirme yöntemleri ile kullanabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Modelleme çalışmalarının mimari sahne ve render ayarları hakkında bilgi verilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İç mekan tasarımında animasyon teknikleri ile ilgili genel bilgilendirme yapılması. | Slayt. | Derslik. | 2 | 3 boyutlu animasyon ve mimari doku türlerinin anlatılması. Örnek mimari kurguların ve canlandırmaların incelenmesi ve tartışılması. | Slayt ve sunum | Derslik | 3 | Canlandırılması hedeflenen mimari senaryo adımlarının hazırlanması ve el çizimi ile sunulması. | Slayt ve çizim | Derslik | 4 | Oluşturulan senaryoların katı modellemelerinin yapılışı hakkında bilgi aktarılması. | Slayt | Derslik | 5 | Programların mimari modellerinin incelenmesi ve Autodesk Maya programı üzerinden katı modellemeye giriş yapılması. | Bilgisayar modellemesi | Derslik | 6 | Katı modelleme komutlarını kullanarak obje modelleme denemelerinin yapılması. | Bilgisayar modellemesi | Derslik | 7 | Uygun modelleme yöntemleri ile 2D plan çizimleri üzerinden kurgulananmekânın modellenmesi. | Bilgisayar modellemesi | Derslik | 8 | Ara Sınav. | Test. | Derslik | 9 | Gerçekçi malzeme geliştirilmesi ve katı modelleme üzerine malzeme atanması. | Bilgisayar Modellemesi | Derslik | 10 | Oluşturulan 3D mimari model sahnesi üzerinde ışık ayarlarının yapılması. | Bilgisayar modellemesi | Derslik | 11 | Hedeflenen mimari senaryo doğrultusunda kamera ayarlarının yapılması. | Bilgisayar modellemesi | Derslik | 12 | Tamamlanan mimari model sahnesinin render ayarlarının yapılması ve Autodesk Maya programı ile render denemelerinin yapılması. | Bilgisayar modellemesi | Derslik | 13 | Mimari animasyon üzerine renk, doku, ışık ve gölge efektlerinin uygulanması. | Bilgisayar modellemesi | Derslik | 14 | Mimari animasyon üzerine renk, doku, ışık ve gölge efektlerinin uygulanması. | Bilgisayar modellemesi | Derslik | 15 | Final Sınavı | Test. | Derslik |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
https://www.autodesk.com/tr |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|