Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
194416004103MİMARLIKTA RENDER VE ANİMASYON UYGULAMALARIZorunlu242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler etkili bir mimari senaryo kurgusu ile 3 boyutlu animasyon tekniklerini uygulamak için obje, mekan, çevre modelleme ve canlandırma yapma becerisi ve deneyimi kazanırlar. Ders kapsamında, öğrenciler dinamik bir sunum oluşturmak içim gerekli bilgiyi edinirler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Turgay KARATAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Etkili bir mimari canlandırma senaryosu uyarlayabilmek.
2Üç boyutlu objeleri, mekanları ve karakterleri mimari kurgu çerçevesinde modelleyebilmek.
3Üç boyutlu canlandırma yazılımlarını mimari bakış açısında doğru malzeme, ışık ve sahnelendirme yöntemleri ile kullanabilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Modelleme çalışmalarının mimari sahne ve render ayarları hakkında bilgi verilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İç mekan tasarımında animasyon teknikleri ile ilgili genel bilgilendirme yapılması.Slayt.Derslik.
23 boyutlu animasyon ve mimari doku türlerinin anlatılması. Örnek mimari kurguların ve canlandırmaların incelenmesi ve tartışılması.Slayt ve sunumDerslik
3Canlandırılması hedeflenen mimari senaryo adımlarının hazırlanması ve el çizimi ile sunulması.Slayt ve çizimDerslik
4Oluşturulan senaryoların katı modellemelerinin yapılışı hakkında bilgi aktarılması.SlaytDerslik
5Programların mimari modellerinin incelenmesi ve Autodesk Maya programı üzerinden katı modellemeye giriş yapılması.Bilgisayar modellemesiDerslik
6Katı modelleme komutlarını kullanarak obje modelleme denemelerinin yapılması.Bilgisayar modellemesiDerslik
7Uygun modelleme yöntemleri ile 2D plan çizimleri üzerinden kurgulananmekânın modellenmesi.Bilgisayar modellemesiDerslik
8Ara Sınav.Test.Derslik
9Gerçekçi malzeme geliştirilmesi ve katı modelleme üzerine malzeme atanması.Bilgisayar ModellemesiDerslik
10Oluşturulan 3D mimari model sahnesi üzerinde ışık ayarlarının yapılması.Bilgisayar modellemesiDerslik
11Hedeflenen mimari senaryo doğrultusunda kamera ayarlarının yapılması.Bilgisayar modellemesiDerslik
12Tamamlanan mimari model sahnesinin render ayarlarının yapılması ve Autodesk Maya programı ile render denemelerinin yapılması.Bilgisayar modellemesiDerslik
13Mimari animasyon üzerine renk, doku, ışık ve gölge efektlerinin uygulanması.Bilgisayar modellemesiDerslik
14Mimari animasyon üzerine renk, doku, ışık ve gölge efektlerinin uygulanması.Bilgisayar modellemesiDerslik
15Final SınavıTest.Derslik
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
https://www.autodesk.com/tr
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21428
Ev Ödevi11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)73
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15345455344
ÖÇ24444543444
ÖÇ35555544345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr