|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 194416004101 | MOBİLYA TASARIMI | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, mobilya tasarımının tarihsel gelişim sürecini, teknolojik ilerlemelerin, insan odaklı yaklaşımların ve tasarım akımlarının mobilya üzerindeki etkilerini, mobilya tasarım prensiplerini teorik ve uygulamalı olarak aktararak, yaratıcı ve işlevsel mobilya tasarımları geliştirebilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.. Ders süresince, öğrenciler çeşitli projelerle mobilya tasarım süreçlerini deneyimleyerek, teori ve pratiği birleştiren çalışmalar yapacak ve profesyonel bir bakış açısı kazanmaya yönelik bilgi ve becerilerini geliştireceklerdir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Ögr. Üyesi Selim Kartal | Öğrenme Çıktıları | 1 | Mobilya tasarım kriterlerini ifade eder. | 2 | Mobilya tasarımının dönemlere göre önemli gelişimlerini açıklar. | 3 | Mobilya yapımında kullanılan malzeme ve aksesuarları tanır. | 4 | Bir mobilyanın tasarım süreçlerini analiz eder. | 5 | Bir konu ve probleme göre özel tasarım yapar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Bu dersin ön koşul dersi bulunmamaktadır. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yoktur | Dersin İçeriği | Bu ders, öğrencilere mobilya tasarımının temel prensiplerini anlama ve uygulama fırsatı sunar. Öğrenciler, tasarım sürecinin her aşamasını kapsayan pratik beceriler geliştirirken, estetik anlayışlarını ve teknik yeteneklerini artırma fırsatı bulacaklardır. Ayrıca, modern malzemeler ve üretim teknikleri hakkında bilgi edinerek, günümüz mobilya endüstrisinin gereksinimlerine uygun projeler geliştireceklerdir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı ve içeriğinin sunulması | Dersin tanıtımı ve içeriğinin sunulması | | 2 | Mobilya tasarımı hakkında genel bilgiler ve süreci | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 3 | Mobilya tasarımını etkileyen unsurlar | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 4 | Mobilya tasarımında ergonomi | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 5 | Mobilya kontrüksiyonu (birleştirme teknikleri) | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 6 | Mobilya üretim teknolojisi | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 7 | Mobilya ve malzeme ilişkisi | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 8 | Ara Sınav Haftası | Ara Sınav Haftası | | 9 | İç mekan tasarımında mobilya kullanımı | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 10 | İç mekan tasarımında mobilya kullanımı | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 11 | Masif mobilya tasarımı ve üretimi | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 12 | Masif mobilya tasarımı ve üretimi | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 13 | Masif mobilya tasarımı ve üretimi | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 14 | Ürünlerin değerlendirilmesi | Ürünlerin değerlendirilmesi | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | K1: Smardzewski, J. (2016). Furniture Design, Springer International Publishing AG, Switzerland.
K2: Postell, J. (2012). Furniture Design, Wiley Publishing, Canada.
K3: Rohrbacher, G., Filson, A., Kaziunas, A. (2017). Design for CNC: Furniture Projects and Fabrication Technique, France. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Uygulama/Pratik | 1 | 60 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | Proje Sunma | 1 | 60 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yoktur |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Uygulama/Pratik | 2 | 13 | 26 | Gösterme | 2 | 7 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 5 | 5 | | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | 5 | | 5 | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | 5 | | 5 | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | 5 | | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | 5 | 5 | | 5 | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|