Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 194416003103 | İÇ MEKAN TASARIMINDA IŞIK, RENK VE DOKU | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere mekanda kullanılacak renk ve doku türlerini ve bunların aydınlatma tasarımı ile nasıl farklılık gösterebileceğini aktarmaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma sürecini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Turgay KARATAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır. | 2 | İç mekan ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. | 3 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | 4 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | 5 | Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. | 6 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok. |
Dersin İçeriği |
Mekanın incelemesi Mekansal ilişkiler ve organizasyonlar Düzenleme yöntemleri Düzenleme ilkeleri Renk ve doku tasarımı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, genel bilgi, ders akış şeması | Slayt | Derslik | 2 | Mekan, mekanı tanımlayan elemanlar | Slayt ve Sunum | Derslik | 3 | İç mekan kavramı | Slayt | Derslik | 4 | Renk tanımı, renk sistemleri | Slayt | Derslik | 5 | İç mekanda renk kullanımı | Slayt ve Sunum | Derslik | 6 | Renk kullanımıyla ilgili sınıf içi uygulama | Çizim | Derslik | 7 | Ara sınav | Test | Derslik | 8 | Aydınlatma, aydınlatma elemanları, aydınlatma sistemleri | Slayt ve Sunum | Derslik | 9 | İç mekanda farklı aydınlatma uygulamaları | Slayt | Derslik | 10 | Aydınlatma ile ilgili sınıf içi uygulama | Renkli kalemlerle Çizim | Derslik | 11 | Doku kavramı | Slayt | Derslik | 12 | İç mekanda dokunun kullanımı | Uygulama | Derslik | 13 | Doku ile ilgili sınıf içi uygulama | Uygulama çalışması | Derslik | 14 | Işık-renk-doku kavramlarının sunum teknikleriyle bağlantısının kurulması | Slayt | Derslik |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi
Stafford Cliff, Gilles de Chabaneix(2010). The way we live with color. Thames&Hudson
Winchip Susan (2011). Fundemantals of Lighting 2nd Edition, NastPub.,Canada |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|