Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
194416003103İÇ MEKAN TASARIMINDA IŞIK, RENK VE DOKUZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere mekanda kullanılacak renk ve doku türlerini ve bunların aydınlatma tasarımı ile nasıl farklılık gösterebileceğini aktarmaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma sürecini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Turgay KARATAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır.
2İç mekan ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek.
3Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek.
4Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması.
5Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması.
6Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok.
Dersin İçeriği
Mekanın incelemesi Mekansal ilişkiler ve organizasyonlar Düzenleme yöntemleri Düzenleme ilkeleri Renk ve doku tasarımı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, genel bilgi, ders akış şemasıSlaytDerslik
2Mekan, mekanı tanımlayan elemanlarSlayt ve SunumDerslik
3İç mekan kavramıSlaytDerslik
4Renk tanımı, renk sistemleriSlaytDerslik
5İç mekanda renk kullanımıSlayt ve SunumDerslik
6Renk kullanımıyla ilgili sınıf içi uygulamaÇizimDerslik
7Ara sınavTestDerslik
8Aydınlatma, aydınlatma elemanları, aydınlatma sistemleriSlayt ve SunumDerslik
9İç mekanda farklı aydınlatma uygulamalarıSlaytDerslik
10Aydınlatma ile ilgili sınıf içi uygulamaRenkli kalemlerle ÇizimDerslik
11Doku kavramıSlaytDerslik
12İç mekanda dokunun kullanımıUygulamaDerslik
13Doku ile ilgili sınıf içi uygulamaUygulama çalışmasıDerslik
14Işık-renk-doku kavramlarının sunum teknikleriyle bağlantısının kurulmasıSlaytDerslik
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi Stafford Cliff, Gilles de Chabaneix(2010). The way we live with color. Thames&Hudson Winchip Susan (2011). Fundemantals of Lighting 2nd Edition, NastPub.,Canada
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım31442
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15455534443
ÖÇ24442354444
ÖÇ34543435354
ÖÇ45445344325
ÖÇ55553455354
ÖÇ64554555535
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr