|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 194416002200 | İÇ MEKAN TASARIMI - II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Tasarım ve iç mimarlık hakkındaki genel kavramların, ezberden uzak dinleme- katılma- düşünme- araştırma- anlama- aktarma- yorum yapabilme becerileriyle edinilmesi, mimari iletişim dilinin kazandırılması, iç mekan kavramı, mekan elemanları, mekan türleri gibi temel kavramsal alt yapıların verilmesi; iç mekan tasarım yolları, bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez aşamalarının kazandırılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Selim Kartal | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tasarım, yaratıcılık, soyutlama, düzlem, yüzey, mekan gibi temel kavramların tanımlanabilmesi. | 2 | Bir tasarım problemi karşısında yaklaşım geliştirme ve problem çözme tekniklerinin uygulanabilmesi. | 3 | Bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez yapma becerilerinin geliştirilmesi. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Bu dersin ön koşul dersi bulunmamaktadır. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yoktur | Dersin İçeriği | Bu ders, yaratıcılık ve tasarım kavramlarının detaylı bir şekilde ele alınmasıyla başlar. Konsept geliştirme süreci hakkında bilgi verilerek, öğrencilerin kendi tasarım fikirlerini bir tema etrafında şekillendirmeleri hedeflenir. Bu kapsamda dönem proje konusu olan, çocuk odası tasarımlarının incelenmesiyle başlanarak, işlevsel ve estetik kriterlere uygun taslakların oluşturulması üzerine çalışmalar gerçekleştirilir. Projeler, birebir masa başı kritiklerle geliştirilerek ve öğrenciler yönlendirilmektedir. Malzeme seçimi, renk ve doku seçimleri gibi önemli tasarım aşamaları üzerinde durularak, projelerin özgün ve kullanıcı odaklı olması sağlanacaktır. Öğrenciler, projelerini hem 2 boyutlu hem de 3 boyutlu çizimler halinde hazırlayarak sunum paftalarını oluşturmaktadır. Dersin sonunda, final projeleri için son düzenlemeler yapılacak ve projelerin profesyonel bir şekilde sunulması sağlanacaktır. Bu süreç, öğrencilerin yaratıcı düşünme, konsept geliştirme ve uygulama becerilerini bütüncül bir şekilde geliştirmesini sağlayacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı ve içeriğinin sunulması | Dersin tanıtımı ve içeriğinin sunulması | | 2 | Yaratıcılık/Tasarım kavramlarının anlatılması ve konuyla ilgili uygulama yapılması | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 3 | Konsept konusunun anlatılması ve konuyla ilgili uygulama yapılması | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 4 | Çocuk odası tasarımlarının incelenmesi | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 5 | Çocuk odası tasarımı taslaklarının oluşturulması | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 6 | Proje çizimi-Birebir masa başı kritikler | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 7 | Proje çizimi-Birebir masa başı kritikler | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 8 | Ara sınav haftası | Ara sınav haftası | | 9 | Proje çizimi-Birebir masa başı kritikler | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 10 | Proje çizimi-Birebir masa başı kritikler | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 11 | Proje çizimi-Birebir masa başı kritikler | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 12 | Proje 2 ve 3 boyutlu çizimler | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 13 | Proje 2 ve 3 boyutlu çizimler ve sunum paftalarının hazırlanması | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | | 14 | Final projesi için son düzenlemelerin yapılması | Teorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Neufert, E., 1983, Yapı Tasarımı Genel Bilgileri, Güven Yayıncılık, İstanbul
Ching, F. D. K. 2002, Mimarlık: Biçim, mekân ve düzen (S. Lökçe, Çev.). Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yoktur |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Gösterme | 6 | 1 | 6 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|