Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
194416002200İÇ MEKAN TASARIMI - IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Tasarım ve iç mimarlık hakkındaki genel kavramların, ezberden uzak dinleme- katılma- düşünme- araştırma- anlama- aktarma- yorum yapabilme becerileriyle edinilmesi, mimari iletişim dilinin kazandırılması, iç mekan kavramı, mekan elemanları, mekan türleri gibi temel kavramsal alt yapıların verilmesi; iç mekan tasarım yolları, bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez aşamalarının kazandırılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Selim Kartal
Öğrenme Çıktıları
1Tasarım, yaratıcılık, soyutlama, düzlem, yüzey, mekan gibi temel kavramların tanımlanabilmesi.
2Bir tasarım problemi karşısında yaklaşım geliştirme ve problem çözme tekniklerinin uygulanabilmesi.
3Bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez yapma becerilerinin geliştirilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yoktur
Dersin İçeriği
Bu ders, yaratıcılık ve tasarım kavramlarının detaylı bir şekilde ele alınmasıyla başlar. Konsept geliştirme süreci hakkında bilgi verilerek, öğrencilerin kendi tasarım fikirlerini bir tema etrafında şekillendirmeleri hedeflenir. Bu kapsamda dönem proje konusu olan, çocuk odası tasarımlarının incelenmesiyle başlanarak, işlevsel ve estetik kriterlere uygun taslakların oluşturulması üzerine çalışmalar gerçekleştirilir. Projeler, birebir masa başı kritiklerle geliştirilerek ve öğrenciler yönlendirilmektedir. Malzeme seçimi, renk ve doku seçimleri gibi önemli tasarım aşamaları üzerinde durularak, projelerin özgün ve kullanıcı odaklı olması sağlanacaktır. Öğrenciler, projelerini hem 2 boyutlu hem de 3 boyutlu çizimler halinde hazırlayarak sunum paftalarını oluşturmaktadır. Dersin sonunda, final projeleri için son düzenlemeler yapılacak ve projelerin profesyonel bir şekilde sunulması sağlanacaktır. Bu süreç, öğrencilerin yaratıcı düşünme, konsept geliştirme ve uygulama becerilerini bütüncül bir şekilde geliştirmesini sağlayacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı ve içeriğinin sunulmasıDersin tanıtımı ve içeriğinin sunulması
2Yaratıcılık/Tasarım kavramlarının anlatılması ve konuyla ilgili uygulama yapılmasıTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
3Konsept konusunun anlatılması ve konuyla ilgili uygulama yapılmasıTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
4Çocuk odası tasarımlarının incelenmesiTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
5Çocuk odası tasarımı taslaklarının oluşturulmasıTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
6Proje çizimi-Birebir masa başı kritiklerTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
7Proje çizimi-Birebir masa başı kritiklerTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
8Ara sınav haftasıAra sınav haftası
9Proje çizimi-Birebir masa başı kritiklerTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
10Proje çizimi-Birebir masa başı kritiklerTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
11Proje çizimi-Birebir masa başı kritiklerTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
12Proje 2 ve 3 boyutlu çizimlerTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
13Proje 2 ve 3 boyutlu çizimler ve sunum paftalarının hazırlanmasıTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
14Final projesi için son düzenlemelerin yapılmasıTeorik bilgiler verilmesi, sunum yapılması, örnek uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Neufert, E., 1983, Yapı Tasarımı Genel Bilgileri, Güven Yayıncılık, İstanbul Ching, F. D. K. 2002, Mimarlık: Biçim, mekân ve düzen (S. Lökçe, Çev.). Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yoktur
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Gösterme616
Bireysel Çalışma14114
Ev Ödevi14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1555 554544
ÖÇ2555 554544
ÖÇ3555 554544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr