Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
194416002100TEMEL PERSPEKTİFZorunlu124
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İç mekân tasarım fikirlerin 3 boyutlu kavranması ve ifade edilebilmesi için gereken perspektif bilgi ve becerilerinin edinilmesi. 3 boyutlu iç mekân tasarım için gereken eskiz yeteneğine katkı sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Üç boyutlu düşünme yeteneğini geliştirir.
2Düşünceyi üç boyutlu ifade eder.
3Farklı biçimlenişleri paralel ve konik perspektiflerle ifade eder.
4Plan, Görünüş ve perspektifte gölgelendirme yapar.
5Mimari anlatımın farklı disiplinlere aktarımını kolaylaştırıcı ifade tekniklerini öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Perspektif Hakkında Genel Anlatım
2Paralel (aksonometrik) Perspektiflerden Mimari Anlatımda Yararlanma.
3Konik Perspektifin Genel İlkeleri.
4Yatay ve düşey levha çalışmalarında dikkat edilecek konular kaçma noktalarının önemi ve çeşitli kaçma noktalarının elde edilmesi ve perspektif çiziminde bunlardan yararlanılması.
5Eğik doğru ve yüzeyler için eğik kaçma noktası tespiti.
6Perspektif derinlik ve yüksekliklerindeki bölüntülerin bulunması için pratik yöntemler.
7Merkezi kaçma ve derinlik ölçü metodundan yararlanarak iç perspektif çizimi
8Ara Sınav
9Yükseklik-Derinlik, Kaçma Noktasının Bulunması, Perspektif Çiziminde Kullanıldıkları Durumlar.
10Kaçma ve bakış noktaları ilişkileri, mimari elemanlarda iç ve dış perspektif uygulamaları
11İç mekanda gölge tanımı ve tarifleri,
12Eğik izdüşüm metodu ile gölgenin elde edilmesi
13Paralel perspektifte gölge uygulamaları.
14Konik perspektifte gölge uygulamaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-TÜRKÇÜ, H. Ç., “Mimaride İzdüşüm Çizim Yöntemleri”, Birsen Yayınevi, 2005 ŞAHİNLER, O., KIZIL F., (1990), -Mimarlıkta Teknik Resim, Yay Yayıncılık, İstanbul PUMANN, A., Darstellende Geometrie, 1.Teil, 2.Teil, Verlag Pumann, Coburg N. İNCEOĞLU, M. SOYGENİŞ, ÇİL, E., (1997), -“Tasarımda Eskizler”, YTÜ Yayını CHİNG,F.D.K.(1997), “Design Drawing”, John Wiley & Sons CHING, F.D.K., Mimarlık Biçim Mekan ve Düzen, (2002), -Yem Yayınevi, İstanbul WALKER, T.D., (1989), “Perspective Sketches”, Van Nostrand Reinhold, USA
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav130
Derse Katılım110
Bireysel Çalışma15
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15
Performans110
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı165
Gözlem120
Final Sınavı için Bireysel Çalışma115
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13452
Bireysel Çalışma11414
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Performans13113
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr