|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 194416002100 | TEMEL PERSPEKTİF | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | İç mekân tasarım fikirlerin 3 boyutlu kavranması ve ifade edilebilmesi için gereken perspektif bilgi ve becerilerinin edinilmesi. 3 boyutlu iç mekân tasarım için gereken eskiz yeteneğine katkı sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Üç boyutlu düşünme yeteneğini geliştirir. | 2 | Düşünceyi üç boyutlu ifade eder. | 3 | Farklı biçimlenişleri paralel ve konik perspektiflerle ifade eder. | 4 | Plan, Görünüş ve perspektifte gölgelendirme yapar. | 5 | Mimari anlatımın farklı disiplinlere aktarımını kolaylaştırıcı ifade tekniklerini öğrenir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Perspektif Hakkında Genel Anlatım | | | 2 | Paralel (aksonometrik) Perspektiflerden Mimari Anlatımda Yararlanma. | | | 3 | Konik Perspektifin Genel İlkeleri. | | | 4 | Yatay ve düşey levha çalışmalarında dikkat edilecek konular kaçma noktalarının önemi ve çeşitli kaçma noktalarının elde edilmesi ve perspektif çiziminde bunlardan yararlanılması. | | | 5 | Eğik doğru ve yüzeyler için eğik kaçma noktası tespiti. | | | 6 | Perspektif derinlik ve yüksekliklerindeki bölüntülerin bulunması için pratik yöntemler. | | | 7 | Merkezi kaçma ve derinlik ölçü metodundan yararlanarak iç perspektif çizimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yükseklik-Derinlik, Kaçma Noktasının Bulunması, Perspektif Çiziminde Kullanıldıkları Durumlar. | | | 10 | Kaçma ve bakış noktaları ilişkileri, mimari elemanlarda iç ve dış perspektif uygulamaları | | | 11 | İç mekanda gölge tanımı ve tarifleri, | | | 12 | Eğik izdüşüm metodu ile gölgenin elde edilmesi | | | 13 | Paralel perspektifte gölge uygulamaları. | | | 14 | Konik perspektifte gölge uygulamaları. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -TÜRKÇÜ, H. Ç., “Mimaride İzdüşüm Çizim Yöntemleri”, Birsen Yayınevi, 2005 ŞAHİNLER, O., KIZIL F., (1990),
-Mimarlıkta Teknik Resim, Yay Yayıncılık, İstanbul PUMANN, A., Darstellende Geometrie, 1.Teil, 2.Teil, Verlag Pumann, Coburg N. İNCEOĞLU, M. SOYGENİŞ, ÇİL, E., (1997),
-“Tasarımda Eskizler”, YTÜ Yayını CHİNG,F.D.K.(1997), “Design Drawing”, John Wiley & Sons CHING, F.D.K., Mimarlık Biçim Mekan ve Düzen, (2002),
-Yem Yayınevi, İstanbul WALKER, T.D., (1989), “Perspective Sketches”, Van Nostrand Reinhold, USA | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 5 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | Performans | 1 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 65 | Gözlem | 1 | 20 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 15 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 13 | 4 | 52 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Performans | 13 | 1 | 13 | Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|