Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 213322003108 | AFET VE ACİL DURUM PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye Acil durum ve Afet yönetimine yönelik psikoloji hakkında temel kavramları ve terimleri açıklamak, Afet yönetim becerileri kazandırmak, Afetlere karşı psikolojik bilinç oluşturma, Afet ve Acil Durum hallerindeki psikolojik yaklaşım becerilerini öğrenmek, Afet ve Psikolojisi yaklaşımlarını ele almak, Afet ve Acil Durumlara müdahaledeki psikolojik sağlamlık bilinci oluşturmak ve Afet psikolojisinin temel konularını öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Özal KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Afet psikolojisi tanımı, kapsamı | 2 | Afet psikolojisinin genel ilkeleri | 3 | Afetlerin çocuklar üzerindeki etkileri | 4 | Afetlerin yetişkinler üzerindeki | 5 | Afetlerin ergenler üzerindeki etkileri | 6 | Afetlere müdahale yaklaşımları | 7 | Afetlerin etkileri ve destek yaklaşımları | 8 | Ara sınav | 9 | Travma olaylarında psikolojik yardım becerileri | 10 | Çocuk ve ergenlerde travma sonrası çalışmalar | 11 | Psikolojik baş etme becerileri | 12 | Psikolojik sağlamlık | 13 | Afetlerin toplumsal etkileri | 14 | Dönem sonu sınavı |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Afet psikolojisi tanımı, kapsamı, Afet psikolojisinin genel ilkeleri, Afetlerin çocuklar üzerindeki etkileri, Afetlerin yetişkinler üzerindeki, Afetlerin ergenler üzerindeki etkileri, Afetlere müdahale yaklaşımları, Afetlerin etkileri ve destek yaklaşımları, Travma olaylarında psikolojik yardım becerileri, Çocuk ve ergenlerde travma sonrası çalışmalar, Psikolojik baş etme becerileri, Psikolojik sağlamlık, Afetlerin toplumsal etkileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Afet psikolojisi tanımı, kapsamı | | | 2 | Afet psikolojisinin genel ilkeleri | | | 3 | Afetlerin çocuklar üzerindeki etkileri | | | 4 | Afetlerin yetişkinler üzerindeki etkileri | | | 5 | Afetlerin ergenler üzerindeki etkileri | | | 6 | Afetlere müdahale yaklaşımları | | | 7 | Afetlerin etkileri ve destek yaklaşımları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Travma olaylarında psikolojik yardım becerileri | | | 10 | Çocuk ve ergenlerde travma sonrası çalışmalar | | | 11 | Psikolojik baş etme becerileri | | | 12 | Psikolojik sağlamlık | | | 13 | Afetlerin toplumsal etkileri | | | 14 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İbrahim Balcıoğlu ve Rıza Demir, Afet Psikolojisi ve Sosyolojisi, İÜ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları, 2016. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı | 10 | 4 | 40 |
Derse Katılım | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 5 | | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ7 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | ÖÇ8 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ9 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ10 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ11 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ12 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ13 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ14 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|