Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
213322003108AFET VE ACİL DURUM PSİKOLOJİSİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye Acil durum ve Afet yönetimine yönelik psikoloji hakkında temel kavramları ve terimleri açıklamak, Afet yönetim becerileri kazandırmak, Afetlere karşı psikolojik bilinç oluşturma, Afet ve Acil Durum hallerindeki psikolojik yaklaşım becerilerini öğrenmek, Afet ve Psikolojisi yaklaşımlarını ele almak, Afet ve Acil Durumlara müdahaledeki psikolojik sağlamlık bilinci oluşturmak ve Afet psikolojisinin temel konularını öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Özal KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Afet psikolojisi tanımı, kapsamı
2Afet psikolojisinin genel ilkeleri
3Afetlerin çocuklar üzerindeki etkileri
4Afetlerin yetişkinler üzerindeki
5Afetlerin ergenler üzerindeki etkileri
6Afetlere müdahale yaklaşımları
7Afetlerin etkileri ve destek yaklaşımları
8Ara sınav
9Travma olaylarında psikolojik yardım becerileri
10Çocuk ve ergenlerde travma sonrası çalışmalar
11Psikolojik baş etme becerileri
12Psikolojik sağlamlık
13Afetlerin toplumsal etkileri
14Dönem sonu sınavı
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Afet psikolojisi tanımı, kapsamı, Afet psikolojisinin genel ilkeleri, Afetlerin çocuklar üzerindeki etkileri, Afetlerin yetişkinler üzerindeki, Afetlerin ergenler üzerindeki etkileri, Afetlere müdahale yaklaşımları, Afetlerin etkileri ve destek yaklaşımları, Travma olaylarında psikolojik yardım becerileri, Çocuk ve ergenlerde travma sonrası çalışmalar, Psikolojik baş etme becerileri, Psikolojik sağlamlık, Afetlerin toplumsal etkileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Afet psikolojisi tanımı, kapsamı
2Afet psikolojisinin genel ilkeleri
3Afetlerin çocuklar üzerindeki etkileri
4Afetlerin yetişkinler üzerindeki etkileri
5Afetlerin ergenler üzerindeki etkileri
6Afetlere müdahale yaklaşımları
7Afetlerin etkileri ve destek yaklaşımları
8Ara sınav
9Travma olaylarında psikolojik yardım becerileri
10Çocuk ve ergenlerde travma sonrası çalışmalar
11Psikolojik baş etme becerileri
12Psikolojik sağlamlık
13Afetlerin toplumsal etkileri
14Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İbrahim Balcıoğlu ve Rıza Demir, Afet Psikolojisi ve Sosyolojisi, İÜ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları, 2016.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav10440
Final Sınavı10440
Derse Katılım5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ122255553253423
ÖÇ255555553343432
ÖÇ352355553252423
ÖÇ45335 553343432
ÖÇ553355553252423
ÖÇ653355553343432
ÖÇ753555553352523
ÖÇ853555553243432
ÖÇ943255553252423
ÖÇ1043255552243432
ÖÇ1153255553252423
ÖÇ1243255553243432
ÖÇ1353255552253423
ÖÇ1443255553242422
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr