Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 213322003103 | SİVİL SAVUNMA VE KORUNMA BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sivil savunma ve sivil korunmanın tarihsel gelişimi konusuna hakim olan öğrencilerin, vatandaşların ve kamu kurumlarının KBRN olaylarına karşı korunma yöntemleri hakkında uygulanabilir bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Çetin İZGİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sivil savunma ve sivil korunma arasındaki farkları öğrenebilir, uygulamalarını buna göre yönlendirir | 2 | Kimyasal, biyolojik, radyoaktif ve nükleer saldırıların ayrımını yapar, bunların etkilerini öngörür | 3 | KBRN saldırılarına karşı gerekli korunma tedbirlerini alır | 4 | Saldırı sonucunda bireysel temizlenme ve müdahale uygulamalarını yapar | 5 | İkaz, alarm işaretlerini tanımlar, gerekli hallerde sığınak, gizlenme ve karartma prensiplerini uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi, Sivil korunma, Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı, Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme, Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri, Radyasyon belirtileri, Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler, Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar, Atom ve hidrojen bombaları, Nükleer silahların etkileri, İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi | | | 2 | Sivil korunma | | | 3 | Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı | | | 4 | Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme | | | 5 | Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri | | | 6 | Biyolojik savaş maddelerinden korunma ve temizlenme | | | 7 | Radyasyon belirtileri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Radyasyon belirtileri | | | 10 | Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler | | | 11 | Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar | | | 12 | Atom ve hidrojen bombaları | | | 13 | Nükleer silahların etkileri | | | 14 | İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma | | | 15 | Final Sınavı 1. Hafta | | | 16 | Final Sınavı 2. Hafta | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
KBRN Kitabı, Ahmet KOYUN, Proje Yayınları, 2014 7126 Sayılı Sivil Savunma Kanunu
2017 KBRN Çalıştayı - YÖK |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|