Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
214401302104YABAN HAYATINDA COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİZorunlu123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) tanımı ve bileşenleri itibarıyla temel prensiplerinin kavranması ve fonksiyonlarının yaban hayatı sektöründe kullanımına yönelik pratik uygulama becerilerinin ArcMAP CBS yazılımı ile kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emrah ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1CBS kavramını, bileşenlerini, veri yapılarını ve fonksiyonlarını açıklar
2Konumsal veri tabanını (grafik-harita ve öznitelik-tanımlayıcı) kurar: kağıt haritayı sayısallaştırır, topoloji kurar ve veri tabanını yönetir (kopyalama, taşıma, silme, organize etme gibi işlemleri yapar)r
3Bir alanın sayısal haritasında konumsal sorgulama yapar, yeniden sınıflandırır ve haritaları çakıştırır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) temel kavramı, genel prensipleri, bileşenleri, temel fonksiyonları. Veri-bilgi, veri tabanı işletim sistemi, konumsal veri, vektör ve raster veri modelleri, veri kalitesi gibi temel kavramlar. Kağıt haritaların sayısallaştırması, topoloji oluşturma, sorgulama, konumsal sorgulama, konumsal analiz ve sayısal harita hazırlama. TIN verisi oluşturma, eğim ve bakı haritası oluşturma. Arc/Info CBS yazılımın tanıtımı ve örnek uygulamalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin tanıtılması ve işleyiş ile ilgili bilgiler
2Coğrafi Bilgi Sistemleri’nin (CBS) temel kavramı, genel prensipleri ve bileşenleri
3CBS’nin ormancılık sektöründeki kullanım alanları ve örnek uygulamalar
4Veri-bilgi, konumsal veri (grafik ve öznitelik), veri tabanı işletim sistemi
5Coğrafi detaylar, vektör ve raster veri modelleri, veri kaynakları ve kalitesi
6CBS fonksiyonları: veri giriş fonksiyonu
7Arasınav
8Kağıt haritaların sayısallaştırması, topoloji oluşturma ve veri tabanı kurma
9Arc/Info CBS yazılımın tanıtımı ve örnek bir alanın sayısallaştırılması
10Konumsal sorgulama
11Konumsal analiz (bindirme)
12Yakınlık analizi
13Çıktı haritalarının oluşturulması
14Yıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 - Yomralıoğlu T. 1999, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Trabzon, Turkey. 2 - An Introduction to Geographical Information Systems, Heywood, I., Cornelius, S. and Carver, S., Prentice Hall, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Ev Ödevi330
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Ev Ödevi3618
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1145514315155111
ÖÇ2145534514155111
ÖÇ3145534514155111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr