Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
214401304104YABAN HAYVANI DAVRANIŞLARIZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Yabani hayvanların habitatlarındaki davranışlarını anlamak, hayvanların yaşam döngülerinde hayatta kalmalarını sağlayan davranışsal mekanizmaları kavramak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır AKMAN
Öğrenme Çıktıları
1Yabani hayvan davranışlarındaki temel ilkelerini listeler
2Davranış araştırmalarının temel metotlarını sıralar
3Yabani hayvanların hayatta kalmak için gösterdikleri davranışsal modelleri tanımlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Davranış bilimine katkısı olan bilim adamları, Davranış biliminde kullanılan yöntemlerin tanıtımı, davranış biliminin tarihçesi-Davranış Bilimine yaklaşımlar; Davranış Genetiği- Davranışın sinirsel esasları, Psikoloji ve hayvan davranışlarının incelenmesi (ilişkili öğrenme-alışkanlık- klasik şartlanma-operant şartlanma); İçgüdü ve Öğrenme- Davranışın gelişmesi; Davranışın fizyolojisi- Davranış Ritmleri; Hayvanlarda iletişim (Kur yapma davranışı- Feromonlar, Sosyal gruplar içinde iletişim); Yönelme ve Göç- Hayvan Sağduyusu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etolojinin tarihsel gelişimi
2Yabani hayvan davranışları ile ilgili temel kavramlar. Davranış araştırmalarında kullanılan yöntemler.
3Doğuşla birlikte getirilen davranışlar.
4Yabani hayvanlarda öğrenme davranışları
5Yabani hayvanlarda beslenme davranışları
6Yabani hayvanlarda sosyal davranışlar
7Arasınav
8Keşfetme, merak ve oyun davranışları
9Yaban hayvanlarında üreme davranışları
10Hayvanlarda toplumsal davranışlar.
11Yabani hayvanlarda iletişim mekanizmaları
12Yabani hayvanlarda yuva yapma davranışları
13Yabani hayvanlarda avlanma stratejileri, Yabani hayvanlarda zeka düzeyi
14Yıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 – Bolhuis J.J., Giraldeau, L., 2005. The Behavior of Animals, Mechanisms, function, and evolution. Blackwell publ., 1-515. 2 – Krebs, JR., Davies NB., 2008. Behavioral Ecology, Blackwell Publishing,453 pp. 3 – Goodenough J., McGuire, B., Wallace, RA 2001. Perspectİves on animal behavior. John Wiley and sons inc. 542 pp
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Ev Ödevi22040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1544232524422211
ÖÇ2544332524422211
ÖÇ3544252524522211
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr