Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
214401303102YABAN HAYVANLARI SİSTEMATİĞİ – 1Zorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Yaban hayatında var olan canlıların (Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenler) bilimsel bir kurala göre adlandırılması ve sınıflandırılması konularında bilgilere sahip olmak. Sistematik, taksonomi ve canlıların sınıflandırmanın ile ilgili kavram ve kuralların öğretilmesi, tayin anahtarları kullanılarak canlıların teşhisinin nasıl yapıldığının öğretilmesi, biyolojik çeşitlilik filogeni, evrim ve türlerin farklılaşması arasındaki ilişkinin öğretilmesini hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır AKMAN
Öğrenme Çıktıları
1Yaban hayatı kavramının ne anlama geldiği bilir, doğada yaşayan Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenlerin temel özelliklerini, habitatlarını, beslenme ilişkilerini öğrenir, Türkiye’nin yaban hayatı (Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenler) potansiyeli hakkında bilgi sahibi olur.
2Yaban hayatında sistematiğin ne denli önemli olduğunu kavrar, Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenlerin dünya üzerindeki genel yayılış alanlarını bilir.
3Doğada karşılaştığı canlıları (Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenler) temel anlamda kategorize eder, yaban hayatındaki canlıları isimlendirirken dikkat edilmesi gereken hususları göz önünde bulundurur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sınıflandırma, Sistematik ve Taksonomi kavramları, tarihçesi ve ilgili kurallar. Taksonomik kategoriler, Biyolojikçeşitlilik, evrim ve sistematik ilşkisi, yaban hayatında sistematik uygulamalar, tayin anahtarlarının kullanımı, Ttip serileri, Bitki ve Hayvan sistametiği arasındaki farklar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sistematik, Sınıflandırma ve Taksonomi Kavramları, Tarihçe, Sınıflandırmanın Önemi
2Tür, tür çeşirleri, Popülasyon, Türleşme, Taksonomik kategoriler, taksonomik kategorilerin oluşturulma süreçleri
3Balıklar (İç Su)
4Balıklar (Denizel)
5Amfibiler I (Urodela)
6Amphibians II (Anura)
7Arasınav
8Kaplumbağalar (Chelonia)
9Kertenkeleler I (Gekkonidae, Agamidae, Chamaeleonidae, Anguidae, Scincidae)
10Kertenkeleler II (Lacertidae)
11Yılanlar I (Typhlopidae, Leptotyphlopidae, Boidae)
12Yılanlar II (Colubridae)
13Yılanlar III (Viperidae, Elapidae)
14Yıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 – Kuru M. (2006) Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık, Ankara K2. Selmi, E. ve T. Öymen, 1985. Ormaniçi su ürünleri. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No: 3312, O.F. Yayın No: 373, 193s. 2 – Budak, A., Göçmen, B., 2005. Herpetoloji. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 194, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir, 226 sayfa. 1 – Başoğlu, M., Baran, İ., 1977. “Türkiye Sürüngenleri. Kısım I. Kaplumbağa ve Kertenkeleler. (The Reptiles of Turkey. Part I. The Turtles and Lizards)”. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 76, Bornova-İzmir (İlker Matbaası), 272 sayfa. 2 – Başoğlu, M., Baran, İ., 1980. Türkiye Sürüngenleri, Kısım II, Yılanlar (Turkish Reptiles, Part II, Snakes). Ege Üniversitesi Kitaplar Serisi No: 81, Bornova-İzmir. 1 – Başoğlu, M., Üzeti, N., 1973. “Türkiye Amfibileri”. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 151, Bornova-İzmir, The Amphibians of Turkey, 155 pp. 3 – Baran, İ., Atatür, M. K., 1998. “Turkish Herpetofauna (amphibians and reptiles)”. Republic of Turkey, Ministry of the Environment, Ankara, 214 pp. 4 – Anderson, S.C. 1999. The Lizards of Iran (Contributions to Herpetology, Vol. 15), Missouri, USA: Society for the Study of Amphibians and Reptiles. 5 – Tarkhnishvili, D.N. and Gökhelashvili, R.K. 1999. The Amphibians of the Caucasus. Advances in Amphibian Researc in the Former Soviet Union. Sofia-Moscow. 4: 94-106.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Ev Ödevi31545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)119
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1441125212114111
ÖÇ2441125312112111
ÖÇ3443124312113111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr