|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 214401303102 | YABAN HAYVANLARI SİSTEMATİĞİ – 1 | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Yaban hayatında var olan canlıların (Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenler) bilimsel bir kurala göre adlandırılması ve sınıflandırılması konularında bilgilere sahip olmak. Sistematik, taksonomi ve canlıların sınıflandırmanın ile ilgili kavram ve kuralların öğretilmesi, tayin anahtarları kullanılarak canlıların teşhisinin nasıl yapıldığının öğretilmesi, biyolojik çeşitlilik filogeni, evrim ve türlerin farklılaşması arasındaki ilişkinin öğretilmesini hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Bahadır AKMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yaban hayatı kavramının ne anlama geldiği bilir, doğada yaşayan Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenlerin temel özelliklerini, habitatlarını, beslenme ilişkilerini öğrenir, Türkiye’nin yaban hayatı (Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenler) potansiyeli hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Yaban hayatında sistematiğin ne denli önemli olduğunu kavrar, Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenlerin dünya üzerindeki genel yayılış alanlarını bilir. | 3 | Doğada karşılaştığı canlıları (Balıklar, Kurbağalar ve Sürüngenler) temel anlamda kategorize eder, yaban hayatındaki canlıları isimlendirirken dikkat edilmesi gereken hususları göz önünde bulundurur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sınıflandırma, Sistematik ve Taksonomi kavramları, tarihçesi ve ilgili kurallar. Taksonomik kategoriler, Biyolojikçeşitlilik, evrim ve sistematik ilşkisi, yaban hayatında sistematik uygulamalar, tayin anahtarlarının kullanımı, Ttip serileri, Bitki ve Hayvan sistametiği arasındaki farklar | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sistematik, Sınıflandırma ve Taksonomi Kavramları, Tarihçe, Sınıflandırmanın Önemi | | | 2 | Tür, tür çeşirleri, Popülasyon, Türleşme, Taksonomik kategoriler, taksonomik kategorilerin oluşturulma süreçleri | | | 3 | Balıklar (İç Su) | | | 4 | Balıklar (Denizel) | | | 5 | Amfibiler I (Urodela) | | | 6 | Amphibians II (Anura) | | | 7 | Arasınav | | | 8 | Kaplumbağalar (Chelonia) | | | 9 | Kertenkeleler I (Gekkonidae, Agamidae, Chamaeleonidae, Anguidae, Scincidae) | | | 10 | Kertenkeleler II (Lacertidae) | | | 11 | Yılanlar I (Typhlopidae, Leptotyphlopidae, Boidae) | | | 12 | Yılanlar II (Colubridae) | | | 13 | Yılanlar III (Viperidae, Elapidae) | | | 14 | Yıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 – Kuru M. (2006) Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık, Ankara K2. Selmi, E. ve T. Öymen, 1985. Ormaniçi su ürünleri. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No: 3312, O.F. Yayın No: 373, 193s.
2 – Budak, A., Göçmen, B., 2005. Herpetoloji. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 194, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir, 226 sayfa.
1 – Başoğlu, M., Baran, İ., 1977. “Türkiye Sürüngenleri. Kısım I. Kaplumbağa ve Kertenkeleler. (The Reptiles of Turkey. Part I. The Turtles and Lizards)”. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 76, Bornova-İzmir (İlker Matbaası), 272 sayfa.
2 – Başoğlu, M., Baran, İ., 1980. Türkiye Sürüngenleri, Kısım II, Yılanlar (Turkish Reptiles, Part II, Snakes). Ege Üniversitesi Kitaplar Serisi No: 81, Bornova-İzmir.
1 – Başoğlu, M., Üzeti, N., 1973. “Türkiye Amfibileri”. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 151, Bornova-İzmir, The Amphibians of Turkey, 155 pp.
3 – Baran, İ., Atatür, M. K., 1998. “Turkish Herpetofauna (amphibians and reptiles)”. Republic of Turkey, Ministry of the Environment, Ankara, 214 pp.
4 – Anderson, S.C. 1999. The Lizards of Iran (Contributions to Herpetology, Vol. 15), Missouri, USA: Society for the Study of Amphibians and Reptiles.
5 – Tarkhnishvili, D.N. and Gökhelashvili, R.K. 1999. The Amphibians of the Caucasus. Advances in Amphibian Researc in the Former Soviet Union. Sofia-Moscow. 4: 94-106. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Ev Ödevi | 3 | 15 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|