Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
214401303104KORUNAN ALANLAR YÖNETİMİZorunlu232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğrencilere korunan alanların oluşturulması, yönetilmesi ve korunmasında gereken temel kavramları, yaklaşımları ve teknikleri sunarak doğal ve kültürel kaynakların sürdürülebilir kullanımı konusunda farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca, öğrencilerin korunan alanların yönetimi ve koruma stratejileri geliştirme becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emrah ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1.Korunan alanların tanımını yapabilecek ve farklı türlerini ayırt edebileceklerdir.
2Korunan alanların oluşturulması, tasarımı ve yönetimi süreçlerini anlayabileceklerdir.
3Korunan alanların ekolojik, sosyal ve ekonomik önemini kavrayabileceklerdir.
4.Korunan alanlarda sürdürülebilir kullanımı teşvik eden stratejiler geliştirebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Korunan Alanlar Yönetimi dersi, doğal ve kültürel kaynakların korunması, sürdürülebilir kullanımı ve yönetimi konularını ele alır. Bu ders, korunan alanların oluşturulması, tasarımı, yönetimi ve etkili koruma stratejileri üzerine odaklanır. Ayrıca, korunan alanların ekolojik, sosyal ve ekonomik boyutlarını anlamaya yönelik bilgileri içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Korunan Alanların Tanımı ve Önemi
2Korunan Alanların Türleri ve Sınıflandırılması
3Korunan Alanların Oluşturulması ve Tasarımı
4Biyoçeşitliliğin Korunması ve Yönetimi
5Korunan Alanlarda Ekosistem Yönetimi
6Korunan Alanlarda Sürdürülebilir Turizm
7Ara Sınav
8Korunan Alanlarda Yerel Toplulukların Rolü
9Yaban Hayatı, Havza ve Su Yönetimi
10İklim Değişikliği ve Korunan Alanlar
11Korunan Alanlarda Yangın Yönetimi
12Korunan Alanlarda Doğal Kaynak Yönetimi
13Korunan Alanlarda İzleme ve Değerlendirme
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Korunan Alanlarının Yönetim Etkinliğinin Değerlendirilmesi Nihan Yenilmez Arpa, Ufuk Coşgun, Cihan Erdönmez, Cumhur Güngöroğlu, Sadık Serhat Arda. Pegem Akademi Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10220
Bireysel Çalışma10220
Ev Ödevi3618
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1544332234444421
ÖÇ2444232534434421
ÖÇ3543233534434 21
ÖÇ4543232434434 21
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr