Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 214401302102 | SULAK ALAN EKOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sulak alanın tanımını, sulak alanda yaşayan yaban hayvanlarını, sulak alanlar özelinde ulusal ve uluslararası sözleşmeleri, koruma – restorasyon uygulamalarındaki metotları öğretmeyi amaçlar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emrah ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Su ve sulak alanlar ile ilgili temel bilgilere sahip olur | 2 | Sulak alanlara direkt ya da dolaylı yönden bağlı olan yaban hayatını tanır | 3 | Sulak alanlara yönelik sözleşmeleri (ulusal, uluslararası) ve eylem planlarını sıralar | 4 | Sulak alanların sürdürülebilirliği ve yönetimi konusunda uygulanacak temel metotları sırasıyla bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sulak Alan Kavramı, Sulak Alanların Ekolojik Özellikleri, Sulak Alan Tipleri, Koruma Önlemleri, Türkiye’nin Önemli Sulak Alanları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri | | | 2 | Suyun önemi ve döngüsü | | | 3 | Sucul ekosistemler- Sulak alanlar | | | 4 | Sucul ekosistemler- göller | | | 5 | Sucul ekosistemler- akarsular | | | 6 | Sulak alanlardaki besin akışı | | | 7 | Arasınav | | | 8 | Sulak alanlardaki yaban hayatı bileşenleri 1 | | | 9 | Sulak alanlardaki yaban hayatı bileşenleri 2 | | | 10 | Ramsar sözleşmesi | | | 11 | Türkiye’nin önemli sulak alanları | | | 12 | Sulak alan yönetimi | | | 13 | Sulak alanların restorasyonu ve korunması | | | 14 | Yıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 – Keddy, P. Wetland Ecology: Principles and Conservation 2nd Edition, Cambridge University Press; 2 edition (September 13, 2010)
2 – Brian R. Moss Ecology of Fresh Waters: Man and Medium, Past to Future, 3rd Edition July 2009 Wiley-Blackwell 572 Pages
3 – Raymundo E. Russo, Wetlands: Ecology, Conservation and Restoration, (October 1, 2008) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 85 | Ev Ödevi | 3 | 15 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|