|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 214401301105 | ORMANCILIK BİLGİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Ormancılık sektöründe temel bilgilere sahip, alanıyla ilgili mevzuata uygun davranan, sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alan, teknik konularda donanımlı, edindiği bilgi ve becerileri orman kaynaklarının sürdürülebilir yönetimi, ekolojik, ekonomik ve sosyal açıdan korunması ve işletilmesinde kullanabilen teknik elemanlar yetiştirmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof.Dr. Musa Genç | Öğrenme Çıktıları | 1 | Orman ve ormancılık faaliyetleri ile ilgili birçok kavramı açıklayabilir | 2 | Ormanların sosyal, ekonomik ve çevresel fonksiyonlarını ifade edebilir | 3 | Ormancılık ile ilgili çalışma konularını belirleyebilir | 4 | Türkiye biyoçeşitliliği hakkında bilgi verebilir | 5 | Doğa koruma ve korunan alanlar konularını açıklayabilir | 6 | Türkiye’nin vejetasyon tiplerini tanımlayabilir | 7 | Orman bakım uygulaması ve ağaç ölçümleri yapabilir | 8 | Orman depolarının özelliklerini ifade edebilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Genel botanik dersi alıyor/almış olmak | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ormancılığın temel kavramları, Orman ve ağaç varlığımız, Orman kaynaklarının yönetilmesi, Ormancılıkta sektörel yapılanma, Orman kaynaklarına yönelik tehditler ve korunma önlemleri, Çevresel sorunlar ve çözüm yolları, ve doğayla ilgili bir serbest çalışma | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Orman ve ormancılık kavramı | Ağaç ölçüm aletleri | | 2 | Ağaç, meşcere, orman, orman ekosistemi ve yetişme ortamı kavramları | Ağaç ölçüm aletleri | | 3 | Yeryüzündeki Orman Çeşitleri | Ağaç damga çeşitleri | | 4 | Yeryüzündeki Orman Çeşitleri | Orman bakım uygulamaları | | 5 | Yeryüzündeki başlıca vejetasyon tipleri | Orman bakım uygulamaları | | 6 | Yeryüzündeki başlıca vejetasyon tipleri | Orman bakım uygulamaları | | 7 | Orman zonlarının sınıflandırılması | Orman bakım uygulamaları | | 8 | Türkiye ve Dünya Ormanı Varlığı | Orman bakım uygulamaları | | 9 | Ulusal ormancılık prensipleri, çok amaçlı yararlanma, biyoçeşitlilik koruma ve disiplinler/sektörler arası yaklaşım/katılımcılık | Orman bakım uygulamaları | | 10 | Orman amenajmanının tanımı, kavramsal çerçevesi, görevleri, planlama kavramı, ölçeği ve kapsamı, hiyerarşik planlama | Ağaç kesim uygulamaları | | 11 | Orman fonksiyonları, işletme amaçları, koruma hedefleri, orman formları, orman formu-fonksiyon ilişkileri, işletme şekilleri | Ağaç kesim uygulamaları | | 12 | Ormancılık uygulamalarından örnekler | Nakliye tezkereleri | | 13 | Orman sorunları | Orman deposu uygulamaları | | 14 | Türkiye’de ormancılık eğitimi | Orman deposu uygulamaları | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 – Prof. Dr. Ünal ASAN,1999. Ormancılık Bilgisi Ders Kitabı, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları
2 – Prof. Dr. Musa GENÇ, 2007, Ormancılık Bilgisi Ders Notları, Isparta.
3 – Seçmen, Ö., 2004. Vejetasyon Bilgisi, Ege Üniv. Fen Fak. Teksirler Serisi, No:103.
4 – Çetik, A.R., 1973. Vejetasyon Bilimi, Ülkemiz Matbaası, İzmir.
5 – Çetik, A.R., 1985. İç Anadolunun Florası ve Ekolojisi, Selçuk Üniv. Yaynl. No: 7.
6 – Tatlı, A., 2004. Türkiye Vejetasyonu, Bizim Büro basımevi, Ankara.
7 – Prof. Dr. C.V.REGEL,(Çeviren: Prof Dr Asuman Baytop, As. Rahmiye Denizci) 1963, Türkiye’nin Flora ve Vejetasyonuna Genel Bir Bakış, Ege Üniv.Matbaası
8 – Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri, Çevre ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Derse Katılım | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|