Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000213 | TÜRK DİLİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
"Türk Dili dersinin amacı, yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, Türk dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmektir.
Ayrıca, Türk Dilini kendi tarihsel akışı içinde tanıyarak onu yabancı dillerin etkisinden koruyan, gelişmesine olumlu katkıda bulunan, ileride yetiştireceği genç kuşaklara dil bilincine sahip olmanın önemini kavratabilen gençler yetiştirmeyi amaçlar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
OKT.Enver TOKYANIŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini kavrayabilir. | 2 | Türk dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini kavrayabilir. | 3 | Türkçeyi yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak doğru, akıcı ve etkin bir biçimde kullanabilme yeteneklerini geliştirir. | 4 | Türkçeyi yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak doğru, akıcı ve etkin bir biçimde kullanabilme yeteneklerini geliştirir. | 5 | Anadiline karşı daha duyarlı ve bilinçli bir bakış açısına sahip olur. | 6 | Anadiline karşı daha duyarlı ve bilinçli bir bakış açısına sahip olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
"1- Dil’in genel özelliklerini açıklayabilecektir.
2- Dilin doğuşu, tanımı ve önemini tartışır.
3- Dil – düşünce ve kültür ilişkisini karşılaştırır
4- Dil – iletişim ilişkisini yorumlar.
5- Türkçenin tarihsel evrelerini ve Türkçe için kullanılan alfabeleri tartışabilecektir.
6- Dillerin kökeni ve sınıflandırılmasını tartışır.
7- Çağdaş Türk lehçelerini karşılaştırır.
8- Türkiye Türkçesinin tarihi devrelerini özetler.
9- Türkçenin ses özelliklerini ilişkilendirebilecektir.
10- Türkçede vurgu konusunu irdeler.
11- Türkçenin eklerinin betimler.
12- Türkçedeki ses olaylarını açıklar
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kaynak, kitap ve dersin tanıtımı | | | 2 | Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir? Dil-Kültür ilişkisi | | | 3 | Türk Dilinin tarihi gelişimi | | | 4 | Türk Dilinin tarihi gelişimi
| | | 5 | Dil türleri | | | 6 | Yeryüzündeki diller ve Türkçenin Dünya dilleri arasındaki yeri | | | 7 | Ses bilgisi | | | 8 | Ses olayları ve Türkçenin ses özellikleri | | | 9 | Ekler ve çeşitleri | | | 10 | Ekler ve çeşitleri | | | 11 | Sözcük türleri | | | 12 | Sözcük türleri | | | 13 | Cümlenin öğeleri
| | | 14 | Cümle çeşitleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
"1- Üniversiteler İçin Türk Dili: Ergin; Muharrem, İstanbul 1997.
2- Yükseköğretim Öğrencileri için Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri:Korkmaz,Z. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|