Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
204411004200ÇİNİ TASARIMI - IIZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin çini bezeme konusunda bilgi, görgü, kültür ve yeteneğini geliştirerek çini mamul bezeme becerisi kazandırılması amaçlamak. Öğrencinin bilmesi gereken çini bezeme yöntemleri belirlenerek uygulama sonuçları üzerinde değerlendirmesi yapmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR.GÖR.MELAHAT TELERİ
Öğrenme Çıktıları
1İstenilen çini desenini kompozisyon oluşturtarak çizebilir
2Her türlü seramik yüzey üzerine çini deseni kompozisyonu hazırlayabilir
3Her türlü seramik yüzey üzerine çini deseni kompozisyonu uygulayabilir.
4Bitmiş çini desenli formu pişirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Konu ile ilgili uygulanmış örneklerin gösterilmesi, kullanılacak desenlerin çalışılması, desen ve kompozisyon hazırlama, uygun formun seçimi ve desen hazırlanması, uygulama ve değerlendirme kriterlerinin belirtilmesi ve uygulama aşamasına geçiş.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
118 cm.lik Tabak Deseni Çizmek
218 cm.lik Tabak Desenini renklendirmek
318 cm.lik Tabak Desenini Tahrirlemek
418 cm.lik Tabak Desenini Boyamak
525 cm.lik Tabak Deseni Çizmek
625 cm.lik Tabak Desenini kağıt üzerinde renklendirmek
725 cm.lik Tabak Desenini Boyamak
8Ara Sınav
9Pano Deseni Çizmek
10Pano Deseni kağıt üzerinde renklendirmek
11Pano Desenini Tahrirlemek
12Pano Desenini Boyamak
13Karo-Fayans Ulama Deseni Hazırlamak ve kağıt üzerinde renklendirmekKaro-Fayans Ulama Deseni Hazırlamak ve kağıt üzerinde renklendirmek
14Karo-Fayans Ulama Deseni Tahrirlemek ve boyamak
15Çini Formlarını Sırlamak ve Pişirmek-performans ödevlerinin değerlendirlmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
R. Çini, Ateşin Yarattığı Sanat Kütahya Çiniciliği, (2002), Celsus Yayınları, İstanbul Eskiz kağıdı, resim kağıdı,0.5kalem, samur fırça, aydınger kağıdı, çini mürekkebi, istenilen ebatlarda seramik tabak deseni, boncuk iğnesi, bez, masa, cetvel, pergel, silgi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik6212
Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
Ev Ödevi41664
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr