Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 204411003100 | ÇİNİ TASARIMI - I | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin çini bezeme konusunda bilgi, görgü, kültür ve yeteneğini geliştirerek çini mamul bezeme becerisi kazandırılması amaçlamaktır. Öğrencinin bilmesi gereken çini bezeme yöntemleri belirlenerek uygulama sonuçları üzerinde değerlendirmesi yapılmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR.GÖR. MELAHAT TELERİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci çini desen ve kompozisyon kurma konularında yeterli bilgiye sahip olabilir. | 2 | Öğrenci çini desen ve kompozisyon kurma konularında yeterli bilgiye sahip olabilir. | 3 | Çini desenini kendisi serbest elle çizebilir. | 4 | Çini desenini kendisi serbest elle çizebilir. | 5 | Farklı çini desenleri ile kompozisyon kurabilir | 6 | Farklı çini desenleri ile kompozisyon kurabilir | 7 | Çeşitli seramik yüzeyler üzerine çini uygulaması yapabilir. | 8 | Çeşitli seramik yüzeyler üzerine çini uygulaması yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Konu ile ilgili uygulanmış örneklerin gösterilmesi, kullanılacak desenlerin çalışılması, desen ve kompozisyon hazırlama, uygun formun seçimi ve desen hazırlanması, uygulama ve değerlendirme kriterlerinin belirtilmesi ve uygulama aşamasına geçiş. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çini Sanatında kullanılan motifler | | | 2 | | Kompozisyon kurma ve kağıt üzerine uygulama | | 3 | | Geleneksel çini motiflerinin hazırlanması ve kağıt üzerine fırça ile çalışma | | 4 | | Hazırlanan çini desenlerini tahrir yapma | | 5 | | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması | | 6 | Farklı obje ve formlara göre desen ve kompozisyon hazırlama | Farklı obje ve formlara göre desen ve kompozisyon hazırlama | | 7 | Farklı obje ve formlara göre desen ve kompozisyon hazırlama | Farklı obje ve formlara göre desen ve kompozisyon hazırlama | | 8 | Ara Sınav | Ara Sınav | | 9 | | Hazırlanana desen ve kompozisyonları renklendirme | | 10 | | Hazırlanan desen ve kompozisyonların formlara aktarımı | | 11 | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması | | 12 | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması | | 13 | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması | | 14 | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması | Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması | | 15 | Ürünlerin fırınlanması-performans ödevlerinin değerlendirilmesi | | | 16 | Final Sınavı | Final Sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
G. Öney, Türk Çini Sanatı, (1994) Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
R. Çini, Ateşin Yarattığı Sanat Kütahya Çiniciliği, (2002), Celsus Yayınları, İstanbul
R. Çini, Kütahya Çiniciliği, (1991) Uycan Yayınları, Kütahya
Eskiz kağıdı, resim kağıdı, 0.5kalem, Samur fırça, aydınger kağıdı, çini mürekkebi, istenilen ebatlarda seramik tabak deseni, boncuk iğnesi, bez, masa, cetvel, pergel, silgi, strafor köpük, kömür tozu. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 6 | 6 | 36 |
Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Okuma | 4 | 3 | 12 |
Ev Ödevi | 4 | 6 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|