Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
204411003100ÇİNİ TASARIMI - IZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin çini bezeme konusunda bilgi, görgü, kültür ve yeteneğini geliştirerek çini mamul bezeme becerisi kazandırılması amaçlamaktır. Öğrencinin bilmesi gereken çini bezeme yöntemleri belirlenerek uygulama sonuçları üzerinde değerlendirmesi yapılmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR.GÖR. MELAHAT TELERİ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci çini desen ve kompozisyon kurma konularında yeterli bilgiye sahip olabilir.
2Çini desenini kendisi serbest elle çizebilir.
3Farklı çini desenleri ile kompozisyon kurabilir
4Çeşitli seramik yüzeyler üzerine çini uygulaması yapabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Konu ile ilgili uygulanmış örneklerin gösterilmesi, kullanılacak desenlerin çalışılması, desen ve kompozisyon hazırlama, uygun formun seçimi ve desen hazırlanması, uygulama ve değerlendirme kriterlerinin belirtilmesi ve uygulama aşamasına geçiş.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çini Sanatında kullanılan motifler
2Kompozisyon kurma ve kağıt üzerine uygulama
3Geleneksel çini motiflerinin hazırlanması ve kağıt üzerine fırça ile çalışma
4Hazırlanan çini desenlerini tahrir yapma
5Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması
6Farklı obje ve formlara göre desen ve kompozisyon hazırlamaFarklı obje ve formlara göre desen ve kompozisyon hazırlama
7Farklı obje ve formlara göre desen ve kompozisyon hazırlamaFarklı obje ve formlara göre desen ve kompozisyon hazırlama
8Ara SınavAra Sınav
9Hazırlanana desen ve kompozisyonları renklendirme
10Hazırlanan desen ve kompozisyonların formlara aktarımı
11Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılmasıHazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması
12Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılmasıHazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması
13Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılmasıHazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması
14Hazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılmasıHazırlanan kompozisyon ve desenleri çini mamule aktarma fırça ve boya kullanım tekniği çalışmalarının yapılması
15Ürünlerin fırınlanması-performans ödevlerinin değerlendirilmesi
16Final SınavıFinal Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
G. Öney, Türk Çini Sanatı, (1994) Yapı Kredi Yayınları, İstanbul R. Çini, Ateşin Yarattığı Sanat Kütahya Çiniciliği, (2002), Celsus Yayınları, İstanbul R. Çini, Kütahya Çiniciliği, (1991) Uycan Yayınları, Kütahya Eskiz kağıdı, resim kağıdı, 0.5kalem, Samur fırça, aydınger kağıdı, çini mürekkebi, istenilen ebatlarda seramik tabak deseni, boncuk iğnesi, bez, masa, cetvel, pergel, silgi, strafor köpük, kömür tozu.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik6636
Bireysel Çalışma4416
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2612
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2612
Okuma4312
Ev Ödevi4624
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr