Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 182200901104 | ANAYASA HUKUK BİLGİSİ | Compulsory | 1 | 1 | 3 |
|
Level of Course Unit |
Short Cycle |
Objectives of the Course |
Anayasa hukukunun temel kavram ve kurumlarını öğretmektir. |
Name of Lecturer(s) |
Öğr Gör. Hakan ÇAYALAN |
Learning Outcomes |
1 | Devletin varlığı, yapısı, organları ve işleyişi ve devlet ile birey arasındaki hukuki ilişkinin boyutları hakkında elde ettikleri bilgiler ışığında güncel toplumsal sorunları hukuki açıdan analiz edebilecekler |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Anayasa, anayasacılık hareketleri, anayasanın türleri ve anayasanın üstünlüğü ilkesi, siyasi iktidar, devletin tanımı, öğeleri ve biçimleri üzerinde durulmaktadır. Osmanlı- Türk anayasal gelişmeleri, 1961 ve 1982 anayasalarının yapım süreçleri ve belli başlı nitelikleri, 1982 anayasasına göre Türkiye Cumhuriyeti devletinin temel nitelikleri, organları ile hak ve özgürlükler rejimi. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Anayasa ve anayasa hukuku kavramları, Anayasa hukukunun gelişimi ve kaynakları | | | 2 | Anayasacılık hareketleri ve anayasa yapımı, Devlet kavramı ve devlet biçimleri | | | 3 | Siyasi iktidar, iktidarın kaynağı ve meşruluğu, Kuvvetler ayrılığı teorisi, Hükümet sistemleri | | | 4 | Osmanlı- Türk anayasal gelişmeleri, 1921 ve 1924 Anayasaları, 1961 Anayasasının temel özellikleri, 1971-1973 değişiklikleri | | | 5 | 1982 Anayasasının yapım süreci ve 1961 ile karşılaştırılması, 1982 Anayasasının Temel İlkeleri | | | 6 | 1982 Anayasasının Temel Hak ve Hürriyetler Rejimi | | | 7 | 1982 Anayasasının Temel Hak ve Hürriyetler Rejimi | | | 8 | Yasama organı, yasama işlevi, TBMM üyelerinin seçimi ve hukuki statüleri | | | 9 | Yasama işlemleri, TBMM’nin görev ve yetkilerİ | | | 10 | Yürütme fonksiyonu ve yürütme organı | | | 11 | Yürütme organının düzenleyici işlemleri | | | 12 | Olağanüstü yönetim usulleri | | | 13 | Yargı organı ve Anayasa yargısı | | | 14 | Anayasanın değiştirilmesi | | |
|
Recommended or Required Reading |
Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş: Genel Esaslar ve Türk Anayasa Hukuku, Bursa, Ekin, Güncellenmiş ve Genişletilmiş 27. Baskı, 2018. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 8 | 3 | 24 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|