|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 193321003102 | ATLETİZM VE GÜÇ GELİŞTİRME | Compulsory | 2 | 3 | 4 |
| Level of Course Unit | Short Cycle | Objectives of the Course | Öğretmen adaylarına oyunun tanımı ve çocuklar için önemini kavratmak. Futbol, voleybol ve basketbol oyun kurallarını bilgisi kazandırmak. Temel jimnastik duruşlarını yapabilme becerisi geliştirmek. Sağlık yaşam için gerekli unsurların neler olduğunu tanıtmak Sağlık ile Beden eğitimi ve spor arasındaki ilişkiyi kavratmak. Halk oyunları ve halk danslarının eğitimdeki rolünü kavratmak | Name of Lecturer(s) | Öğr. Gör. Muharrem Ağar | Learning Outcomes | 1 | Öğrenciler, beden eğitiminin sağlığımız açısından önemini açıklayabileceklerdir | 2 | Öğrenciler, sağlık ve beden eğitimi arasındaki ilişkileri saptayabilecek, ilişkilendirebileceklerdir |
| Mode of Delivery | Birinci Öğretim | Prerequisites and co-requisities | | Recommended Optional Programme Components | | Course Contents | İnsan gelişiminde beden eğitiminin rolü, ilköğretim birinci kademe çocuklarının motor gelişim özellikleri, sağlıklı yaşam için egzersizler hakkında genel bilgi, beden eğitimi derslerinde düzenler, yürüyüşler, dönüşler, sıralanmalar, beden eğitimi ders araç-gereç ve malzemeleri, özellikleri, serbest jimnastik alıştırmaları, bireysel ve eşli jimnastik egzersizleri, araçta ve araçla yapılan alıştırmalar, beden eğitimi derslerinde ve günlük yaşantıda egzersiz esnasında sakatlıklar, yaralanmalar, zorlamalar, ilk yardım, atletizm temel teknikleri ve kuralları, spor ve sağlık, spor ve sosyal hayat, spor ve yaşam, ülkemiz ve spor, olimpiyatlar hakkında genel bilgi. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Beden eğitiminin fiziksel gelişimdeki rolü. | | | 2 | Beden eğitiminin psikomotor gelişimdeki rolü. | | | 3 | Beden eğitiminin zihinsel, duygusal ve toplumsal gelişimdeki rolü.Beden eğitiminin zihinsel, duygusal ve toplumsal gelişimdeki rolü. | | | 4 | Çocukların gelişim özellikleri. | | | 5 | Spor sakatlıklarının tanımı ve önemi. | | | 6 | Atletizm branşının eğitsel değeri (Koşular, Atmalar, Atlamalar). | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Yaşlanma, egzersiz ve sağlık. | | | 9 | Yaşam ve sağlık ilişkisi. | | | 10 | Olimpik kültür. | | | 11 | Toplum ve olimpik başarı. | | | 12 | Ülkemizde olimpizm. | | | 13 | Atletizm branşının eğitsel değeri (Yürüyüşler, Çoklu Yarışlar). | | | 14 | final | | |
| Recommended or Required Reading | | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 50 | SUM | 50 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | SUM | 50 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | |
| Workload Calculation | |
Ara Sınav | 60 | 1 | 60 | Final Sınavı | 60 | 1 | 60 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | | * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|