Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 183321003102 | ATLETİZM VE GÜÇ GELİŞTİRME | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına oyunun tanımı ve çocuklar için önemini kavratmak. Futbol, voleybol ve basketbol oyun kurallarını bilgisi kazandırmak. Temel jimnastik duruşlarını yapabilme becerisi geliştirmek. Sağlık yaşam için gerekli unsurların neler olduğunu tanıtmak Sağlık ile Beden eğitimi ve spor arasındaki ilişkiyi kavratmak. Halk oyunları ve halk danslarının eğitimdeki rolünü kavratmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Muharrem Ağar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, beden eğitiminin sağlığımız açısından önemini açıklayabileceklerdir | 2 | Öğrenciler, sağlık ve beden eğitimi arasındaki ilişkileri saptayabilecek, ilişkilendirebileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
İnsan gelişiminde beden eğitiminin rolü, ilköğretim birinci kademe çocuklarının motor gelişim özellikleri, sağlıklı yaşam için egzersizler hakkında genel bilgi, beden eğitimi derslerinde düzenler, yürüyüşler, dönüşler, sıralanmalar, beden eğitimi ders araç-gereç ve malzemeleri, özellikleri, serbest jimnastik alıştırmaları, bireysel ve eşli jimnastik egzersizleri, araçta ve araçla yapılan alıştırmalar, beden eğitimi derslerinde ve günlük yaşantıda egzersiz esnasında sakatlıklar, yaralanmalar, zorlamalar, ilk yardım, atletizm temel teknikleri ve kuralları, spor ve sağlık, spor ve sosyal hayat, spor ve yaşam, ülkemiz ve spor, olimpiyatlar hakkında genel bilgi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitiminin fiziksel gelişimdeki rolü. | | | 2 | Beden eğitiminin psikomotor gelişimdeki rolü. | | | 3 | Beden eğitiminin zihinsel, duygusal ve toplumsal gelişimdeki rolü.Beden eğitiminin zihinsel, duygusal ve toplumsal gelişimdeki rolü. | | | 4 | Çocukların gelişim özellikleri. | | | 5 | Spor sakatlıklarının tanımı ve önemi. | | | 6 | Atletizm branşının eğitsel değeri (Koşular, Atmalar, Atlamalar). | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Yaşlanma, egzersiz ve sağlık. | | | 9 | Yaşam ve sağlık ilişkisi. | | | 10 | Olimpik kültür. | | | 11 | Toplum ve olimpik başarı. | | | 12 | Ülkemizde olimpizm. | | | 13 | Atletizm branşının eğitsel değeri (Yürüyüşler, Çoklu Yarışlar). | | | 14 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | TOPLAM | 50 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | TOPLAM | 50 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 60 | 1 | 60 |
Final Sınavı | 60 | 1 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|