Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182001703100HİDROTERAPİ BALNEOTERAPİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bir tedavi aracı olarak suyun ve çamurun kullanımını öğrenmek, su ve çamur ile gelen tedaviyi öğrenmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. GÖKHAN YERLİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Hidroterapide uygulanan yöntemleri tanımlar
2 Kaplıca tedavisini tarif edebilir, uygulayabilir
3Hidroterapi yöntemlerini uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Hidroterapi, banyolar, kaplıcalar, çamur banyosu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel kavramlar ve tanımlamalar
2 Hidroterapide fizyolojik kavramlar
3 Hidroterapide uygulama yöntemleri ve çeşitleri
4 Fluidoterapi
5 Girdap banyoları
6 Girdap banyoları
7VİZE
8Kelebek banyoları
9 Kelebek banyoları
10 Balneoterapi
11Balneotherapy
12 Kaplıcalar ve özellikleri
13Kaplıcalar ve özellikleri
14FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
H. Kayıhan, Isı Işık ders notları C. Algun, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitabevi, 2015
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21428
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ145534543554545555553
ÖÇ254543445444553554454
ÖÇ353555455555445355555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr