Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
222200701104MEDYA OKURYAZARLIĞIZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Medyada yer alan reklam, film, haber vb. her türlü içeriğin taşıdığı açık ve gizli mesajların analiz edilmesi. Medyanın olumsuz yönleri hakkında bilgi sahibi olunması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Hatice KARADAĞ
Öğrenme Çıktıları
1Medya ve medya araçlarını tanır.
2Günümüzde kullanılan medya araçlarını tanır.
3Medyanın önemi ve topluma etkisini tanır.
4Amaca uygun medya aracı seçimi yapar.
5Medya okuryazarlığının amacını kavrar.
6Okuma, yazma ve okuryazarlık kavramlarını tanır.
7Görsel okuryazarlık kavramını tanır.
8Elektronik okuryazarlık kavramını tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersi almak isteyen öğrenci için daha önce alması gereken ders zorunluluğu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Medya ile ilgili genel bilgiler 2 Medya ile izleyiciler arasındaki ilişkiler 3 Medya okuryazarlığı ve eğitim arasındaki ilişkiyi 4 Medyada içerik üretimi 5 Eleştirel okuma kavramı 6 Medya ürünlerinin analiz edilmesi I 7 Medyanın etkin kullanılabilmesi üzerine 8 Ara Sınav 9 Eleştirel izleyici kavramı 10 Çocuklara özel içerik üretimi 11 Basın ve gazete içeriklerini incelenmesi 12 Medyada haber analizi. 13 Medyada reklam analizi 14 Final
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Medya Eğitimi: Medya Çözümlemesixx
2Medyayı Doğru Okumak Medya Okuryazarlığı: Neden Gereklixx
3Avrupa Birliği'nde Medya Okuryazarlığı Avrupa Birliği Çevre Politikalarında Katılım Hakkı: Aarhus Sözleşmesixx
4Medya Okuryazarlığı Alanında Teorik ve Pratik Yaklaşımlarxx
5Medya Okuryazarlığına Politik Bir Bakış: Medya Okuryazarlığı Hareketi Medya Okuryazarlığı ve Yetişikinlerin Öğrenmesixx
6Medya Okuryazarlığı ve Çocuk EğitimiXX
7Etkin Bir Medya Okuryazarlığı İçin Olanak yada Olanaksızlıklar Konya'da Yerel Gazete Okuma ve Yerel Televizyon İzleme Davranışlarıxx
8Ara Sınavxx
9Medya Okuryazarlığı: Erişim Sorunu Seyirleşme ve Sansasyonelleşmexx
10Görüntü ve Etnografik AnlatımXx
11İnternet Okuryazarlığı ve Dijital Uçurumxx
12Okuryazarlıktan Medya Okuryazarlığına : Şifrelerin Ortaklığını Aramakxx
13Türkiye'de Medyanın Dönüşümü ve Medya Okuryazarlığı Zemini Türk Medyasında Haberin Manüplasyonu ve Dezenformasyonxx
14Final Sınavıxx
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MEDYA OKURYAZARLIĞI: Prof. Dr. Nurçay Türkoğlu, Prof.Dr. Melda Cinman Şimşek MEDYA OKURYAZARLIĞI BAĞLAMINDA YENİ OKURYAZARLIKLAR: Gıyasettin AYTAŞ, Kadir KAPLAN MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ: Dr.Öğr.Üyesi Ibrahim Ethem BİLİCİ
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım5525
Bireysel Çalışma5630
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144555555555444
ÖÇ244455444444444
ÖÇ344455444444444
ÖÇ444454444444444
ÖÇ555454544444444
ÖÇ655444544444555
ÖÇ755444544444555
ÖÇ855454544444555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr