Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 222200701104 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Medyada yer alan reklam, film, haber vb. her türlü içeriğin taşıdığı açık ve gizli mesajların analiz edilmesi. Medyanın olumsuz yönleri hakkında bilgi sahibi olunması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Hatice KARADAĞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medya ve medya araçlarını tanır. | 2 | Günümüzde kullanılan medya araçlarını tanır. | 3 | Medyanın önemi ve topluma etkisini tanır. | 4 | Amaca uygun medya aracı seçimi yapar. | 5 | Medya okuryazarlığının amacını kavrar. | 6 | Okuma, yazma ve okuryazarlık kavramlarını tanır. | 7 | Görsel okuryazarlık kavramını tanır. | 8 | Elektronik okuryazarlık kavramını tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu dersi almak isteyen öğrenci için daha önce alması gereken ders zorunluluğu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Medya ile ilgili genel bilgiler
2 Medya ile izleyiciler arasındaki ilişkiler
3 Medya okuryazarlığı ve eğitim arasındaki ilişkiyi
4 Medyada içerik üretimi
5 Eleştirel okuma kavramı
6 Medya ürünlerinin analiz edilmesi I
7 Medyanın etkin kullanılabilmesi üzerine
8 Ara Sınav
9 Eleştirel izleyici kavramı
10 Çocuklara özel içerik üretimi
11 Basın ve gazete içeriklerini incelenmesi
12 Medyada haber analizi.
13 Medyada reklam analizi
14 Final |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medya Eğitimi: Medya Çözümlemesi | x | x | 2 | Medyayı Doğru Okumak
Medya Okuryazarlığı: Neden Gerekli | x | x | 3 | Avrupa Birliği'nde Medya Okuryazarlığı
Avrupa Birliği Çevre Politikalarında Katılım Hakkı: Aarhus Sözleşmesi | x | x | 4 | Medya Okuryazarlığı Alanında Teorik ve Pratik Yaklaşımlar | x | x | 5 | Medya Okuryazarlığına Politik Bir Bakış: Medya Okuryazarlığı Hareketi
Medya Okuryazarlığı ve Yetişikinlerin Öğrenmesi | x | x | 6 | Medya Okuryazarlığı ve Çocuk Eğitimi | X | X | 7 | Etkin Bir Medya Okuryazarlığı İçin Olanak yada Olanaksızlıklar
Konya'da Yerel Gazete Okuma ve Yerel Televizyon İzleme Davranışları | x | x | 8 | Ara Sınav | x | x | 9 | Medya Okuryazarlığı: Erişim Sorunu Seyirleşme ve Sansasyonelleşme | x | x | 10 | Görüntü ve Etnografik Anlatım | X | x | 11 | İnternet Okuryazarlığı ve Dijital Uçurum | x | x | 12 | Okuryazarlıktan Medya Okuryazarlığına : Şifrelerin Ortaklığını Aramak | x | x | 13 | Türkiye'de Medyanın Dönüşümü ve Medya Okuryazarlığı Zemini
Türk Medyasında Haberin Manüplasyonu ve Dezenformasyon | x | x | 14 | Final Sınavı | x | x |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MEDYA OKURYAZARLIĞI: Prof. Dr. Nurçay Türkoğlu, Prof.Dr. Melda Cinman Şimşek
MEDYA OKURYAZARLIĞI BAĞLAMINDA YENİ OKURYAZARLIKLAR: Gıyasettin AYTAŞ, Kadir KAPLAN
MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ: Dr.Öğr.Üyesi Ibrahim Ethem BİLİCİ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|