Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
222200701101İLETİŞİME GİRİŞZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hatice KARADAĞ
Öğrenme Çıktıları
14. İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
24. İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
34. İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
44. İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
58. İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
68. İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
78. İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
88. İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
912. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
1012. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
1112. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
1212. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
1316. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
1416. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
1516. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
1616. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İletişim Kavramının Tanımı ve Anlamı, kişilerarası iletişimin pratik ilkelerini öğrenme ve günlük hayata uygulama fırsatı sunmaktadır. Öğrencilere gerek kişisel gerekse profesyonel yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik çok çeşitli strateji ve teknik tanıtılmaktadır. Ders, öğrencilerin iletişimlerindeki düzen, açıklık, detayların öneminin farkında olmalarını sağlamak üzere sözlü, sözel-olmayan ve yazılı iletişimdeki tuzakların farkına varmalarına yardımcı olacak aktiviteler sunmaktadır. Ders ayrıca iş iletişiminin farklı metotları ve çeşitli iş iletişimi araçları hakkında pratik bilgiler sağlamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim Kavramının Tanımı ve Anlamıxx
2"İletişimin Amacı, Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci"xx
3İletişim Kurma Yollarıxx
4İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler)xx
5Sözsüz İletişim. (Beden Dili, önemi, özellikleri, sözsüz iletişim unsurları)xx
6Yazılı iletişim. İş ve Toplumsal Yaşamda Karşılaşılan Yazı türlerix
7İletişimin Engel ve Problemlerixx
8Ara Sınavxx
9Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumlarıxx
10İletişim Türleri ve Modellerixx
11İş Hayatında İletişim. (İş hayatında uygulanabilecek İletişim Teknikleri, Formel ve informel İletişim. Yatay ve Dikey İletişimxx
12Örgütsel İletişimin Anlamı ve İşlevi.Hiyerarşik iletişimxx
13Örgüt içi iletişim araçları.Teknolojik İletişim Araçları: TV,Telefon, İnternet, Telekonferans, Video konferans Teknolojik iletişim araçlarının bireyin yaşamındaki olumlu ve olumsuz yönleri.xx
14Final Sınavıxx
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.İletişim Fakültesi öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları. 2.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 3.Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 4.Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. 5.Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. 6.Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. 7.Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 8.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. 9.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. 10. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım8216
Bireysel Çalışma8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144444444444544
ÖÇ244444444444544
ÖÇ344444444454544
ÖÇ444444444455544
ÖÇ545545554444444
ÖÇ645545454444444
ÖÇ745555554444444
ÖÇ844454454444444
ÖÇ954455454444444
ÖÇ1044444444444444
ÖÇ1144444444444444
ÖÇ1244444444444444
ÖÇ1355555555555555
ÖÇ1444444444444444
ÖÇ1544444545454544
ÖÇ1644444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr