Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182200703101RADYODA PROG. YAPIMIZorunlu232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrencinin bir radyo programını araştırma-öneri aşamasından başlamak üzere metin yazımı, seslendirme ve kurgusunu başarılı bir şekilde yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hatice Karadağ
Öğrenme Çıktıları
1Radyo programı öneri formu hazırlayabilir.
2Radyo programı metnini kurallarına uygun olarak yazabilir.
3Radyo programının gerektirdiği müzik ve efektleri seçebilir ve programa uygulayabilir.
4Radyo programını kendisi veya sesi uygun kişilere seslendirtebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste teorik kısımda radyo programcılığı üzerine yazılmış ders kitaplarından ve daha önceki yıllarda yapılmış örnek çalışmalardan yararlanılırken, sınıf içinde ve radyo stüdyosunda da örnek röportaj ve programlar dinletilmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Radyoda sesin önemi ve ses kayıt aracı olan mikrofon çeşitleri, işlevleri, kullanım alanları.
2Radyoda röportaj teknikleri: Röportajın anlamı ve önemi, araştırma, soru hazırlama, kayıt ve kurgu aşamaları.
3Kasım M. (2008) ?Radyo ve Televizyonda Röportajın Sistematiği? Selçuk Ü. İletişim Fakültesi Dergisi, Temmuz sayısı.
4Radyo programı öneri formunun anlamı, amacı, önemi, hazırlanması ve örnek formların incelenmesi, değerlendirilmesi.
5Radyo program metninin amacı, önemi, biçimi, yazım kurallarının anlatımı, örnek program metinlerinin değerlendirilmesi.
6Haber programı örneklerinin dinlenilmesi ve analizleri
7Eğitim-kültür programı örneklerinin dinlenilmesi ve analizleri
8Ara Sınav
9Müzik programı örneklerinin dinlenilmesi ve analizleri
10Eğlence/komedi /show tarzı program örneklerinin dinlenilmesi ve analizleri
11Radyo stüdyosu teknik gezisi: Radyo stüdyosunun, kayıt, montaj, yayın cihazlarının tanıtımı
12Radyo Programlarının yapım özellikleri.
13Radyo çalışanları tanımı ve görevi.
14Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kasım M. (2008) ?Radyo ve Televizyonda Röportajın Sistematiği? Selçuk Ü. İletişim Fakültesi Dergisi, Temmuz sayısı. Aziz A. (2006) Radyo Yayıncılığı Öğretim elemanı tarafından sınıfta değerlendirme.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)56
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr