Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182200703100KURGU TEKNİKLERİ IZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Her film kurgusunda, bir çekimden diğerine neden, ne zaman ve nasıl geçileceğinin ve görüntülerin neden arka arkaya gelmesi gerektiğinin bilincini vermektir. Başarılı bir kurgu için gerekli olan unsurların farkındalığının sağlanmasıdır. Sözle ifade edilemeyecek kavramların sadece görüntüyle nasıl aktarılabileceğini öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Montaj ve kurgunun farkını açıklayabilir.
2İşlenmemiş çekimleri bilinçli olarak arka arkaya sıralayarak anlam ve mesaj yükleyebilir.
3Film parçalarının uzunluğunu ve kesmelerinin zamanlamasını hangi ilkelere göre yapacağını bilir.
4Kavramları sadece görüntü ile nasıl izleyiciye aktarabileceğinin yöntemlerini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kurgunun Sınıflandırması ve Türleri, Anlamsal ve İdeolojik Aktarımlara Göre Kurqu ve Türleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriği ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. Sinema ve Estetik, Estetik özne, estetik nesne, estetik yaşantı kavramları, Bakmak ve görmek kavramları x
2Sinema ve Kurgu x
3Kurgu sanatına giriş. Kurgu nedir? Montaj nedir? İkisi arasındaki ne fark vardır. x
4Kurgunun Temel işlevleri x
5Kurgunun Sınıflandırması ve Türleri, Zaman ve Mekan Etmenlerine Göre Kurqu ve Türleri x
6Kurgunun Sınıflandırması ve Türleri, Anlamsal ve İdeolojik Aktarımlara Göre Kurqu ve Türleri x
7Kurgunun Sınıflandırması ve Türleri, Biçimsel İlkelere Göre Kurqu ve Türleri x
8Ara Sınavx
9Kurgu Sanatı ve Tarihine Genel Bir Bakış Dede Allen ve Kurgu Sanatı x
10Kurgunun Öncüsü S.Eisenstein ve Kurgu Sanatı, 1920'den 1940'a Kadar Eisenstein'ın Kurgu Sanatına Bir Bakış, Eisenstein'ın Film Kuramı x
11Kurgunun Öncüsü S.Eisenstein ve Kurgu Sanatı, 1920'den 1940'a Kadar Eisenstein'ın Kurgu Sanatına Bir Bakış, Eisenstein'ın Film Kuramı x
12Eisenstein Kurgusu ve "Potemkin Zırhlısı?, kimliği, öyküsü x
13Eisenstein Kurgusu ve "Potemkin Zırhlısı?, kimliği, öyküsü x
14Final Sınavx
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders planı başlığı altında listelenen konu başlıkları öğretim elemanı tarafından çoklu ortam araçları kullanılarak öğrencilere aktarılacaktır. Ders işlenişinde öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsenerek, öğrencilerin aktif biçimde derse katılımları amaçlanmaktadır. Kavramlar ve konular işlenirken filmlerle ilişkilendirilerek örneklendirilecektir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12224
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144444444444444
ÖÇ244444444444444
ÖÇ344444444444444
ÖÇ444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr