Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182200702101MESLEK ETİĞİZorunlu123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
dersin en temel amacı öğrencilerin medyadaki etik sorunları fark edebilmeleri ve çözüm önerileri geliştirebilmeleridir.daha özelde gazetecilik mesleğiyle ilgili etik düzenlemeleri içselleştirmeleri ve etik dışı örnekleri fark ederek eleştirebilmeleri hedeflenmektedir.medyadaki etik dışı uygulamaların ortaya çıkış nedenlerini analiz etmek dersin bir diğer amacıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hakan BAKAR
Öğrenme Çıktıları
1Etik kavramını öğrenme.
2Medya etiği ve yasal süreçleri açıklama.
3Medya etiğinin tarihsel gelişim sürecini yorumla.
4Medya, siyaset, ekonomi, demokrasi kavramlarının etikle bağlantısını araştırma.
5Etik ilkeleri çözümleme.
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
ders kapsamında etik ve iletişim etiği kavramları derinlemesine incelenmektedirgazeteceilik etiğinin tarihsel gelişimi, ortaya çıkışını belirleyen faktörler ayrıntılı biçimde ele alınmaktadır.örnek olaylar üzerinden medya ve gazetecilik alanındaki ayrım belirgin hale getirilmektedir.medya alanıyla ilgili etik düzenlemeler ve düzenleyiciler konusunda bilgiler verilmektedir.farlı medya ortamlarına dönük etik düzenlemeler açıklanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1ETİK KAVRAMINA GİRİŞ,MESLEK ETİĞİ VE İLETİŞİM ETİĞİ +
2GAZETECİLİK ETİĞİ, MEDYA ETİĞİNİN TARİHSEL TEMELLERİ +
3GAZETECİLİK ETİĞİNDE YAPISAL BELİRLENİMLER VE SİYASET +
4GÖRÜNTÜ ETİĞİ, TELEVİZYON HABERLERİNDE GÖRÜNTÜ KULLANIMI +
5SAVAŞ DÖNEMLERİNDE GAZETECİLİKTE ETİK SORUNLAR +
6ÖZEL YAŞAM, MAHREMİYET VE TABLOİD HABERCİLİK +
7TELEVİZYONDA HABER FORMATLARI VE ETİK MESELELER +
8Ara sınav+
9SANAL UZAY ETİĞİ +
10AYRIMCILIK VE MEDYADA ETİK SORUNLAR +
11NEFRET SÖYLEMİNE BAĞLI ETİK SORUNLAR +
12SUNUM+
13SUNUM+
14Final sınavı+
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
RUHDAN UZUN, İLETİŞİM ETİĞİ:SORUNLAR, SORUMLULUKLAR, ANKARA: DİPNOT YAY, 2009.TELEVİZYON HABERCİLİĞİNDE ETİK. DER. BÜLENT ÇAPLI-HAKAN TUNCEL.ANKARA: 2010.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)79
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ112  334333    
ÖÇ223  324333    
ÖÇ332  525333    
ÖÇ425  525333    
ÖÇ523  424434    
ÖÇ6              
ÖÇ7              
ÖÇ8              
ÖÇ9              
ÖÇ10              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr