Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200702101 | MESLEK ETİĞİ | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
dersin en temel amacı öğrencilerin medyadaki etik sorunları fark edebilmeleri ve çözüm önerileri geliştirebilmeleridir.daha özelde gazetecilik mesleğiyle ilgili etik düzenlemeleri içselleştirmeleri ve etik dışı örnekleri fark ederek eleştirebilmeleri hedeflenmektedir.medyadaki etik dışı uygulamaların ortaya çıkış nedenlerini analiz etmek dersin bir diğer amacıdır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hakan BAKAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etik kavramını öğrenme. | 2 | Medya etiği ve yasal süreçleri açıklama. | 3 | Medya etiğinin tarihsel gelişim sürecini yorumla. | 4 | Medya, siyaset, ekonomi, demokrasi kavramlarının etikle bağlantısını araştırma. | 5 | Etik ilkeleri çözümleme. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
ders kapsamında etik ve iletişim etiği kavramları derinlemesine incelenmektedirgazeteceilik etiğinin tarihsel gelişimi, ortaya çıkışını belirleyen faktörler ayrıntılı biçimde ele alınmaktadır.örnek olaylar üzerinden medya ve gazetecilik alanındaki ayrım belirgin hale getirilmektedir.medya alanıyla ilgili etik düzenlemeler ve düzenleyiciler konusunda bilgiler verilmektedir.farlı medya ortamlarına dönük etik düzenlemeler açıklanmaktadır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | ETİK KAVRAMINA GİRİŞ,MESLEK ETİĞİ VE İLETİŞİM ETİĞİ
| + | | 2 | GAZETECİLİK ETİĞİ, MEDYA ETİĞİNİN TARİHSEL TEMELLERİ
| + | | 3 | GAZETECİLİK ETİĞİNDE YAPISAL BELİRLENİMLER VE SİYASET
| + | | 4 | GÖRÜNTÜ ETİĞİ, TELEVİZYON HABERLERİNDE GÖRÜNTÜ KULLANIMI
| + | | 5 | SAVAŞ DÖNEMLERİNDE GAZETECİLİKTE ETİK SORUNLAR
| + | | 6 | ÖZEL YAŞAM, MAHREMİYET VE TABLOİD HABERCİLİK
| + | | 7 | TELEVİZYONDA HABER FORMATLARI VE ETİK MESELELER
| + | | 8 | Ara sınav | + | | 9 | SANAL UZAY ETİĞİ
| + | | 10 | AYRIMCILIK VE MEDYADA ETİK SORUNLAR
| + | | 11 | NEFRET SÖYLEMİNE BAĞLI ETİK SORUNLAR
| + | | 12 | SUNUM | + | | 13 | SUNUM | + | | 14 | Final sınavı | + | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
RUHDAN UZUN, İLETİŞİM ETİĞİ:SORUNLAR, SORUMLULUKLAR, ANKARA: DİPNOT YAY, 2009.TELEVİZYON HABERCİLİĞİNDE ETİK. DER. BÜLENT ÇAPLI-HAKAN TUNCEL.ANKARA: 2010.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | | | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ2 | 2 | 3 | | | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ3 | 3 | 2 | | | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ4 | 2 | 5 | | | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ5 | 2 | 3 | | | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|