Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182200702102HABER TOP. VE YAZ. TEK. IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere ilk etapta hangi olayların haber olmaya değer olduğu anlatılarak haber olma niteliğine sahip olayları haber haline dönüştürmelerini sağlamaktır. Gazetecilik eğitiminde temel derslerden biri olan haber toplama ve yazma dersinde öğrencilere olay yerinden haber bilgilerini toplamak ardından da kendilerine verilen kısıtlı sürede haber yazmak öğretilerek onları gazetecilik mesleğine hazırlamak amaçlanmaktadır. Yapılan uygulamaların yanında habercilerin taşıması gereken özellikler, etik kurallar gibi konular da verilerek öğrencilere bir gazetecinin sahip olması gereken ilkeler öğretilmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hakan BAKAR
Öğrenme Çıktıları
1Haber toplama tekniklerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye/habere ulaşır.
2Haber toplamada kullanılacak soru türlerini tanır.
3Sorularını kaynağa ulaştırmanın yollarını tanır.
4Toplanan bilgiler arasından asıl öneme sahip bilgiyi seçer.
5Seçtiği bilgiyi gazeteciliğin gerektirdiği biçimde haber olarak yazar.
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders plânı başlığı altında listelenen konu başlıkları öğretici tarafından literatürden ve güncel örneklerden yararlanılarak aktarılmakta, ders kapsamındaki uygulamalar projeksiyon vasıtasıyla perdeye yansıtılarak değerlendirilmektedir. Ders uygulamalı olduğu için interaktif bir yaklaşım hakim olmakta, öğrencilerin aktif olarak derse katılmaları sağlanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Haberi devam ettirme ve haber toplamada karşılaşılan sorunlar +
2Haber yönlendirme +
3Kasıtlı olarak eksik bilgi verme +
4Haberde çarpıtma ve manipülasyon+
5Sansür +
6Gazetecilikte arşivin önemi+
7Arşivlerden bilgi toplama yöntemleri+
8Ara sınav+
9Haber kaynakları ile ilişkilerde dikkat edilmesi gereken unsurlar+
10Özel hayata saygı+
11Haber kaynağına güven verme +
12Tarafsız habercilik ilkelerine uyma+
13Kurumsal kişiliğini koruma +
14Final sınavı+
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, İmge Yayınları. 2010. Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Kemal Aslan, Haberim Var – Örneklerle Haberin ABC’si, Anahtar Yayınları, 2003
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ13211434555    
ÖÇ23311545544    
ÖÇ33311344534    
ÖÇ43311544444    
ÖÇ53311545555    
ÖÇ6              
ÖÇ7              
ÖÇ8              
ÖÇ9              
ÖÇ10              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr