Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200702102 | HABER TOP. VE YAZ. TEK. II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilere ilk etapta hangi olayların haber olmaya değer olduğu anlatılarak haber olma niteliğine sahip olayları haber haline dönüştürmelerini sağlamaktır. Gazetecilik eğitiminde temel derslerden biri olan haber toplama ve yazma dersinde öğrencilere olay yerinden haber bilgilerini toplamak ardından da kendilerine verilen kısıtlı sürede haber yazmak öğretilerek onları gazetecilik mesleğine hazırlamak amaçlanmaktadır. Yapılan uygulamaların yanında habercilerin taşıması gereken özellikler, etik kurallar gibi konular da verilerek öğrencilere bir gazetecinin sahip olması gereken ilkeler öğretilmektedir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hakan BAKAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Haber toplama tekniklerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye/habere ulaşır. | 2 | Haber toplamada kullanılacak soru türlerini tanır. | 3 | Sorularını kaynağa ulaştırmanın yollarını tanır. | 4 | Toplanan bilgiler arasından asıl öneme sahip bilgiyi seçer. | 5 | Seçtiği bilgiyi gazeteciliğin gerektirdiği biçimde haber olarak yazar. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders plânı başlığı altında listelenen konu başlıkları öğretici tarafından literatürden ve güncel örneklerden yararlanılarak aktarılmakta, ders kapsamındaki uygulamalar projeksiyon vasıtasıyla perdeye yansıtılarak değerlendirilmektedir. Ders uygulamalı olduğu için interaktif bir yaklaşım hakim olmakta, öğrencilerin aktif olarak derse katılmaları sağlanmaktadır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Haberi devam ettirme ve haber toplamada karşılaşılan sorunlar | + | | 2 | Haber yönlendirme | + | | 3 | Kasıtlı olarak eksik bilgi verme | + | | 4 | Haberde çarpıtma ve manipülasyon | + | | 5 | Sansür | + | | 6 | Gazetecilikte arşivin önemi | + | | 7 | Arşivlerden bilgi toplama yöntemleri | + | | 8 | Ara sınav | + | | 9 | Haber kaynakları ile ilişkilerde dikkat edilmesi gereken unsurlar | + | | 10 | Özel hayata saygı | + | | 11 | Haber kaynağına güven verme | + | | 12 | Tarafsız habercilik ilkelerine uyma | + | | 13 | Kurumsal kişiliğini koruma | + | | 14 | Final sınavı | + | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, İmge Yayınları. 2010.
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002
Kemal Aslan, Haberim Var – Örneklerle Haberin ABC’si, Anahtar Yayınları, 2003
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|