Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 183318004103 | GIDA FORMÜLASYONU VE DUYUSAL ANALİZ | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci
• Duyusal testle ilgi kavramları açıklar
• Uygulanan testlerin farklılıklarını açıklar
• Uygun değerlendirme skalasını belirler
• Ürünlerin lezzet ve tekstürünü etkileyen kriterleri ortaya koyar ve ürün farklılıklarını açıklar
Yeni bir ürünün duyusal testini başarı ile yapar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Selim ŞILBIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | I. Duyusal testle ilgi kavramları açıklar | 2 | I. Duyusal testle ilgi kavramları açıklar | 3 | II. Uygulanan testlerin farklılıklarını açıklar | 4 | II. Uygulanan testlerin farklılıklarını açıklar | 5 | III. Uygun değerlendirme skalasını belirler | 6 | III. Uygun değerlendirme skalasını belirler | 7 | IV. Ürünlerin lezzet ve tekstürünü etkileyen kriterleri ortaya koyar ve ürün farklılıklarını açıklar | 8 | IV. Ürünlerin lezzet ve tekstürünü etkileyen kriterleri ortaya koyar ve ürün farklılıklarını açıklar | 9 | V. Yeni bir ürünün duyusal testini başarı ile yapar | 10 | V. Yeni bir ürünün duyusal testini başarı ile yapar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Duyusal testin kullanımı ve önemi
• Testin uygulanması ve panel seçimi
• Farklılık testleri
• Kalite derecelendirme skalaları
• Lezzet profil analizi
• Doku profil analizi
Tüketici testleri
• Duyusal testin kullanımı ve önemi
• Testin uygulanması ve panel seçimi
• Farklılık testleri
• Kalite derecelendirme skalaları
• Lezzet profil analizi
• Doku profil analizi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Duyusal analizin ilkeleri | | | 2 | Duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, | | | 3 | Duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, | | | 4 | Panelist ve panel yerlerinin taşıması gerekli özellikler, | | | 5 | Panelist seçimi ve eğitimi, duyusal analiz yöntemlerinin seçimi ve farklı gıdalarda uygulanması, | | | 6 | Uygun formların ve skorlamanın hazırlanması | | | 7 | Eşik değerinin belirlenmesi, | | | 8 | Eşik değerinin belirlenmesi, | | | 9 | Tekstür analizi | | | 10 | Renk ve görünüş analizi | | | 11 | Kabul ve tercih analiz yöntemleri | | | 12 | Duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesi, | | | 13 | Tanımlayıcı analiz ve gıda tasarımında kullanımı, | | | 14 | Duyusal analiz tekniklerindeki gelişmeler | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Altuğ, T. 1993. Duyusal Test Teknikleri, E.Ü. Müh. Fak. Ders Kitapları Yayın No: 28 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 8 | 4 | 32 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | 3 | | 4 | | | 4 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | 3 | | | | | 4 | 4 | | | 4 | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | 3 | | | 5 | | 5 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|