Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 183318002100 | MENÜ PLANLAMA | Compulsory | 1 | 2 | 3 |
|
Level of Course Unit |
Short Cycle |
Objectives of the Course |
Öğrencinin Beslenmenin temel ilkeleri ve temel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Name of Lecturer(s) |
Dr. Öğr. Üyesi A. Burcu ATALAY |
Learning Outcomes |
1 | Beslenme ve besin ögelerini tanımlar, Karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler, mineraller, suyun çeşitli işlevleri ve gıdalarda bulunma durumunu tanımlar | 2 | | 3 | Canlı fizyolojisinde sindirim, emilim, tasıma, metabolizma ve gıdaların vücuttan atılması işlemlerini tanımlar | 4 | | 5 | Diyet Referans Değerleri, gıda etiketleri için günlük değerler ve gıda planlamada besin Piramidini kullanır. | 6 | | 7 | Gıda etiketlerini analiz eder, Beslenme biçimi ve kanser, beslenme biçimi ve seker hastalığı arasındaki ilişki konusunda tartışır | 8 | | 9 | Yetersiz beslenme ve yetersiz beslenme kaynaklı hastalıklar hakkında tartışır | 10 | |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Menü ön hazırlıkları yapılması, menünün tanımı, menü çeşitleri, menü ön hazırlığı yaparken dikkat edilecek hususlar, yemeklerin reçetelerini oluşturma, besin öğeleri, besin grupları, içecek menüleri oluşturma, konsepte göre içecek menü seçimi, özel menüleri oluşturma, satış fiyatını oluşturma, Standart reçete fiyatı, menü kartları hazırlama, menü kartlarının önemi ve özellikleri, menü kartı çeşitleri, menü kartlarını mevsimlere göre revize etme konuları ele alınmaktadır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Antik Çağdan Günümüze Gastronomi, Gastronomide Menü | | | 2 | Menü tanım ve tarihçesi | | | 3 | Menüde yapı | | | 4 | Menüde içerik | | | 5 | Menüde rehberlik | | | 6 | Menüde süreç | | | 7 | Menüde planlama | | | 8 | Planlama öncesi piyasa araştırması | | | 9 | Menu planlamada faktörler | | | 10 | Menü planlamada ilkeler | | | 11 | Sınıflamadan hareketle menüler | | | 12 | Menüde üretim | | | 13 | Menüde Gıda Güvenliği | | | 14 | GENEL TEKRAR | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Recommended or Required Reading |
Dr. Hüseyin ALTINEL. Menü Planlama ve Yönetimi. Gastronomik ve Beslenme İlkelerinden Hareketle. Detay yayıncılık. 3.Baskı.2017. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 9 | 6 | 54 |
Uygulama/Pratik | 5 | 6 | 30 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | 5 | | | | | | | | | | | | LO2 | | 5 | | | | | | | | | | | | LO3 | | 4 | | | | | | | | | | | | LO4 | | 4 | | | | | | | | | | | | LO5 | | 4 | | | | | | | | | | | | LO6 | | 4 | | | | | | | | | | | | LO7 | | 4 | | | | | | | | | | | | LO8 | | 4 | | | | | | | | | | | | LO9 | | 4 | | | | | | | | | | | | LO10 | | 4 | | | | | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|