Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 194404004102 | BİYOTEKNOLOJİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere çok çeşitli konuları kapsayan biyoteknolojiyi tanıtmak ve biyoteknolojinin günlük hayatımızı ve ekosistemi nasıl etkilediğini anlamasına yardımcı olmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe USANMAZ BOZHÜYÜK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyoteknolojinin uygulama alanlarını öğrenir. | 2 | DNA'nın yapısı ve gen ifadesinin düzenlenmesini öğrenir | 3 | Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan temel ilkeleri kavrar | 4 | Biyoteknolojik proteinleri kavrar | 5 | Mikrobiyal biyoteknoloji uygulamalarını öğrenir | 6 | Bitki ve hayvan biyoteknolojisi uygulamalarını öğrenir | 7 | Tıbbi ve adli biyoteknoloji uygulamalarını kavrar | 8 | Biyoinformatik hakkında bilgi sahibi olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Biyoteknoloji’nin ne olduğunun, nerelerde kullanıldığının ve tarihçesinin öğrencilere aktarılması; geleneksel ve modern biyoteknoloji konusunda bilgi verilmesi. Biyoteknolojinin hizmet verdiği alanların ve tarımsal, hayvansal ve tıbbi biyoteknolojinin anlatılması, rekombinant DNA teknolojisi ve insan genom projesi gibi yeni çağın biyoteknolojik gelişmeleri hakkında bilgi verilmesi. Madensel, endüstriyel ve çevre kirliliği biyoteknolojisinin anlatılmas |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyoteknolojinin tarihi | | | 2 | Geleneksel biyoteknoloji uygulamaları | | | 3 | Modern biyoteknoloji uygulamaları | | | 4 | Genler ve genomlar | | | 5 | Rekombinant DNA teknolojisi | | | 6 | Biyoteknolojik proteinler | | | 7 | Mikrobiyal biyoteknoloji | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bitki biyoteknolojisi | | | 10 | Hayvan biyoteknolojisi | | | 11 | Tıbbi biyoteknoloji | | | 12 | Gen terapisi | | | 13 | Kök hücreler | | | 14 | Genel tekrar | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Thieman, W.J., Palladino, M.A., Biyoteknolojiye Giriş, Çeviri Editörü Mücella Tekeoğlu, Palme Yayıncılık, 2013 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | 5 | ÖÇ8 | | | | | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|