Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
173315004101PAZARLAMA MEVZUATIZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bölüm öğrencilerinin daha başarılı bir işletmeci olmalarını sağlayacak -tüketici hakları, tüketicinin korunması, rekabet, marka, fikir ve sanat eserleri gibi konularda- ihtiyaç duyacakları mesleki bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamak iş hayatlarında işletmeci olarak yürütecekleri işletme faaliyetleri ile günlük yaşamlarında tüketici olarak karşılaşacakları durumlar hakkında bilinçli davranmalarına ve doğru kararlar vermelerine imkan sağlayacak donanıma sahip olmalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
öğr.gör
Öğrenme Çıktıları
1-Tüketici hakları ve tüketicinin korunması gibi konularda temel bilgileri sunmak
2-İşletmelerin pazarlama uygulamalarını ve başarılarını etkileyecek tüketicilerle ilgili temel konuları öğretmek
3Müşteri odaklı pazarlama gibi modern pazarlama eğilimlerinin uygulanması için gerekli teknik donanımı öğretmek
4Pazarlama faaliyetlerinin daha doğru ve hukuki çerçevede yürütülmesi için gerekli mevzuatı öğretmek
5
6
7
8
9
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1 Tüketici haklarındaki gelişmeler ve temel tüketici hakları 2 Pazarlamanın hukuki boyutu ve temel kavramlar 3 Sözleşme (akit) Hukuku: Akit Türleri, Akitlerin Oluşumu, İrade ve İrade Beyanı, Akitlerde Şekil ve Temsil 4 ticinin Korunması Hakkında Kanun ve Yönetmelikler - Genel İnceleme 5 Ayıplı Mal, Haksız Şart, Devre Tatil Sözleşmeleri ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmelikleri 6 Kampanyalı Satışlar, Kapıdan Satışlar, Mesafeli Sözleşmeler,Tüketici Kredileri, Etiket ve Fiyat Listeleri 7 Garanti Belgeleri, Tanıtma ve Kullanma Klavuzları, Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri, Ticari Reklamlar, Konut Finansman Sistemi, Tüketici Konseyi ve Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmelikleri 8 Rekabetin Korunması Hakkında Kanun 9 Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuata Dair Kanun 10 Marka, Markaların Korunması Hakkında Kanun ve Markaların Tescili 11 Ticaret Unvanı ve İşletme Adı 12 Pazarlamada Etik Kavramı 13 Yaşanmış Tüketici Sorunlarından Örnekler 14 Yaşanmış Tüketici Sorunlarından Örnekler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tüketici haklarındaki gelişmeler ve temel tüketici hakları
2Pazarlamanın hukuki boyutu ve temel kavramlar
3Sözleşme (akit) Hukuku: Akit Türleri, Akitlerin Oluşumu, İrade ve İrade Beyanı, Akitlerde Şekil ve Temsil
4Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Yönetmelikler - Genel İnceleme
5Ayıplı Mal, Haksız Şart, Devre Tatil Sözleşmeleri ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmelikleri
6Kampanyalı Satışlar, Kapıdan Satışlar, Mesafeli Sözleşmeler,Tüketici Kredileri, Etiket ve Fiyat Listeleri
7Garanti Belgeleri, Tanıtma ve Kullanma Klavuzları, Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri, Ticari Reklamlar, Konut Finansman Sistemi, Tüketici Konseyi ve Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmelikleri
8Rekabetin Korunması Hakkında Kanun
9Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuata Dair Kanun
10Marka, Markaların Korunması Hakkında Kanun ve Markaların Tescili
11Ticaret Unvanı ve İşletme Adı
12Pazarlamada Etik Kavramı
13Yaşanmış Tüketici Sorunlarından Örnekler
14Yaşanmış Tüketici Sorunlarından Örnekler
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma188
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)96
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ14                 
ÖÇ24                 
ÖÇ34                 
ÖÇ44                 
ÖÇ54                 
ÖÇ64                 
ÖÇ74                 
ÖÇ84                 
ÖÇ94                 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr