|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 173315004200 | KONUŞMA SANATI - II | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin;
düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları;
Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları;
hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri;
iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri;
iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr.Görv.Sözer AKYILDIRIM | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkçenin temel kaidelerini öğrenebilme | 2 | Türkçenin ses özelliklerini tanıyabilme | 3 | Nefes kontrolü yapabilme | 4 | Hitabet sanatının öğrenilmesi | 5 | İkna kaabiliyetinin geliştirilmesi | 6 | Ders yüz yüze katılımcı bir anlayışla anlatılır. | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | | 11 | | 12 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1 Dilin tarifi, önemi, özellikleri Başarılı ve Güzel Konuşma Sanatı, Murat TUNALI, İst., 2011
2 Konuşma Sanatı Üzerine Düşünceler Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı
3 Konuşmanın Tanımı ve Temel Özellikleri Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı
4 iyi Bir Konuşmacının Temel Özellikleri Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı
5 Tonlama Çalışması Konuşma Sanatı
6 Konuşmada jest ve Mimik Kullanımı Konuşma Sanatı
7 Hitabet Örneklerinden Seçmeler Muhtelif Konuşma örnekleri
8 Konuşmayı Oluşturan Unsurlar Konuşma Sanatı
9 Ton, Tını, Durak, Vurgu Çalışması Konuşma Sanatı
10 Ara sınav
11 Konuşmada Dinleyenlerin Özellikleri (Yaş, kültür, meslek, cinsiyet,vs.),Konuşmada Sese Dayalı Üslup Özellikleri (İşitilebilirlik, Tatlılık, Duruluk, Akıcılık Konuşma Sanatı
12 Konuşmada Kullanılan Edebi Sanatlar Güzel Konuşma Sanatı
13 Konuşma Bozuklukları Konuşma Sanatı
14 Örnek Konuşmalar ve Hitabet örnekleri Konuşma Sanatı
15 Final | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dilin tarifi, önemi, özellikleri | | | 2 | Konuşma Sanatı Üzerine Düşünceler | | | 3 | Konuşmanın Tanımı ve Temel Özellikleri | | | 4 | iyi Bir Konuşmacının Temel Özellikleri | | | 5 | Tonlama Çalışması | | | 6 | Konuşmada jest ve Mimik Kullanımı | | | 7 | Hitabet Örneklerinden Seçmeler | | | 8 | Konuşmayı Oluşturan Unsurlar | | | 9 | Ton, Tını, Durak, Vurgu Çalışması | | | 10 | Ara sınav | | | 11 | Konuşmada Dinleyenlerin Özellikleri (Yaş, kültür, meslek, cinsiyet,vs.),Konuşmada Sese Dayalı Üslup Özellikleri (İşitilebilirlik, Tatlılık, Duruluk, Akıcılık | | | 12 | Konuşmada Kullanılan Edebi Sanatlar | | | 13 | Konuşma Bozuklukları | | | 14 | Örnek Konuşmalar ve Hitabet örnekleri | | | 15 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|