Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 173315002104 | KRİZ VE STRES YÖNETİMİ | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Kriz ve stresle ilgili temel kavramların öğrenilmesini sağlamak, karşılaşılacak kriz ortamında ne yapılması ve nasıl
yönetilmesi gerektiğini öğretmek, stresi kontrol etme bilincini vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Suzan MOÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kriz ve stresle ilgili kavramlar öğrenildi. | 2 | Kriz ve stresle ilgili kavramlar öğrenildi. | 3 | Kriz süreci, krizin yönetimi ve özellikleri hakkında bilgi edinildi. | 4 | Kriz süreci, krizin yönetimi ve özellikleri hakkında bilgi edinildi. | 5 | Kriz dönemi iletişim ve krizin iletişimi öğrenildi. | 6 | Kriz dönemi iletişim ve krizin iletişimi öğrenildi. | 7 | Kriz ortamında stres yönetimi öğrenildi. | 8 | Kriz ortamında stres yönetimi öğrenildi. | 9 | Stresin bireyler üzerindeki etkisi, Stresle başa çıkma yöntemleri öğrenildi. | 10 | Stresin bireyler üzerindeki etkisi, Stresle başa çıkma yöntemleri öğrenildi. | 11 | | 12 | | 13 | | 14 | | 15 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Tanışma ve Derse Giriş, Krizin Tanımları ve Özellikleri-Analizi, Krizin Kaynakları, Kriz Süreci ve Sonuçları, Kriz Ve Plan Değişimi Yönetimi, Kriz Döneminin Yönetimi Ve Aşamaları, Kriz Dönemlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Kriz Sonrası Yönetimi, Kriz Ortamında Stres Yönetimi, Stres Türleri ve Örgütsel Stres, Stresle Başa Çıkma, Stresli Bireylerle iletişim, Stresin Bireyler Üzerindeki Etkisi, Kriz ve Stres Yönetiminin Genel Değerlendirmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kriz kavramı, özellikleri, türleri | | | 2 | Kriz öncesi süreçler | | | 3 | Kriz senaryolarının hazırlanması | | | 4 | Kriz süreci ve aşamaları | | | 5 | Krizin yönetimi | | | 6 | Krizin iletişimi | | | 7 | Kriz sonrası yönetim | | | 8 | Örnek olay incelemesi
| | | 9 | Stres kavramı ve belirtileri | | | 10 | Stres faktörleri | | | 11 | Stresin bireyler üzerindeki etkisi | | | 12 | Stresle başa çıkma yöntemleri
| | | 13 | Kriz ortamında stres yönetimi | | | 14 | Örnek olay incelemesi
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hasan TUTAR, (2000), Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yay. İstanbul 2. Erol EREN (2000), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yay. İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | 3 | | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | 4 | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | | | | 4 | | | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | | | 5 | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | | | | 4 | | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | 3 | | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ8 | 4 | | | | 4 | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ9 | 4 | | | | 4 | | | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ10 | 4 | | | | 5 | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|