Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 163313004101 | HALKBİLİMİİ | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında Türk Halk Bilimi ve Anadolu Halk Kültürü konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Halk Bilimini doğru olarak tanımlayabilir. | 2 | Anadolu Halk Kültürünü doğru olarak tanıtabilir. | 3 | Anadolu halk kültürünü anlatabilir. | 4 | Anadolu’da var olan geleneksel adetleri anlatabilir. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Halk Bilimi ve Anadolu Halk kültürü konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtılması | | | 2 | Türk Halk Bilimi tanımı ve tarihçesi | | | 3 | Halk edebiyatı ve tiyatrosu | | | 4 | Halk oyunları | | | 5 | Halk bilgisi | | | 6 | Giyim-kuşam-süs | | | 7 | Bayramlar-karşılamalar-uğurlamalar | | | 8 | Bayramlar-karşılamalar-uğurlamalar | | | 9 | Halk müziği, sanatları ve zanaatları | | | 10 | Halk Bilimi alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar | | | 11 | Kültürün tanımı, yapısı ve özellikleri | | | 12 | Anadolu kültürü ve geleneksel adetler | | | 13 | Anadolu’da geleneksel adetler | | | 14 | Anadolu’da geleneksel adetler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
AKBEN Feyzullah-YAZICI Reşat, Halk Bilimi; Özkan Matbaası, Ankara, 1995, EKİCİ Metin, Prof.Dr.Halk Bilimi, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2004 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | 4 | | | | | | | | | | | 3 | ÖÇ2 | 5 | | 4 | | | | | | | | | | | 3 | ÖÇ3 | 5 | | 4 | | | | | | | | | | | 3 | ÖÇ4 | 5 | | 4 | | | | | | | | | | | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|