Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
163313003105TÜRKİYE FLORA VE FAUNASIZorunlu232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Türkiye'de tür ve ekosistem çeşitliliğini ve bunları etkileyen faktörleri öğrenme ve insan faaliyetlerinin türler ve ekosistemleri üzerindeki olumsuz etkilerinin sonuçlarını yorumlayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye’deki fitocoğrafik bölgelerin genel iklimsel özellikleri ve bu bölgelerdeki bitki biyoçeşitliliği arasında ilişkilendirmeyi sağlayabilme
2Ekosistem, kommunite, populasyon, flora ve vejetasyon kavramlarının anlaşılmasını sağlayabilme
3Jeolojik devirlerde görülen iklim değişimlerinin günümüz Türkiye florasının oluşumundaki etkilerini ve Türkiye florasının kökenini aktarabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkiye'de biyocoğrafya ve biyoçeşitlilik, bazı endemik türler, Türkiye'den örnekler,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ekosistem, kommunite ve populasyon kavramları
2Flora ve vejetasyon kavramları, Biyolojik çeşitlilik tanımları
3Türkiye’ deki biyoçeşitliliğe genel bir bakış
4Türkiye florasındaki zenginlik ve çeşitliliğin nedenleri
5Türkiye florasının zenginliğinin neden
6Türkiye’de genel iklim tipleri, Türkiye’nin fitocoğrafik bölgeleri ve özellikleri
7Anadolu'nun şekillenmesi, Anadolu faunasının ilk zamanları
8Anadolu'nun zocoğrafik önemi, dünyada hangi zoocoğrafik alanda bulunmaktadır?
9Günümüz fauna elemanlarına genel bir bakış
10Yurdumuz coğrafyası (yer şekilleri, yağış rejimleri, topoğrafya, Akdeniz biyoiklim katları) hakkında kısa bilgiler
11Yurdumuz coğrafyası (yer şekilleri, yağış rejimleri, topoğrafya, Akdeniz biyoiklim katları) hakkında kısa bilgiler
12Yurdumuz coğrafyası (yer şekilleri, yağış rejimleri, topoğrafya, Akdeniz biyoiklim katları) hakkında kısa bilgiler
13Flora ve vejetasyon oluşumu
14Türkiye florasının bitki gruplarına göre genel özellikler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AKMAN, Y., 1993; “Biyocoğrafya”, Palme Yayın Dağıtım, Ankara. ATALAY, İ., 2002;“Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri”, Meta basımevi, İzmir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)54
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1            21
ÖÇ2            21
ÖÇ3            21
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr