Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 163313003105 | TÜRKİYE FLORA VE FAUNASI | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiye'de tür ve ekosistem çeşitliliğini ve bunları etkileyen faktörleri öğrenme ve insan faaliyetlerinin türler ve ekosistemleri üzerindeki olumsuz etkilerinin sonuçlarını yorumlayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye’deki fitocoğrafik bölgelerin genel iklimsel özellikleri ve bu bölgelerdeki bitki biyoçeşitliliği arasında ilişkilendirmeyi sağlayabilme | 2 | Ekosistem, kommunite, populasyon, flora ve vejetasyon kavramlarının anlaşılmasını sağlayabilme | 3 | Jeolojik devirlerde görülen iklim değişimlerinin günümüz Türkiye florasının oluşumundaki etkilerini ve Türkiye florasının kökenini aktarabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkiye'de biyocoğrafya ve biyoçeşitlilik, bazı endemik türler, Türkiye'den örnekler, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekosistem, kommunite ve populasyon kavramları | | | 2 | Flora ve vejetasyon kavramları, Biyolojik çeşitlilik tanımları | | | 3 | Türkiye’ deki biyoçeşitliliğe genel bir bakış | | | 4 | Türkiye florasındaki zenginlik ve çeşitliliğin nedenleri | | | 5 | Türkiye florasının zenginliğinin neden | | | 6 | Türkiye’de genel iklim tipleri, Türkiye’nin fitocoğrafik bölgeleri ve özellikleri | | | 7 | Anadolu'nun şekillenmesi, Anadolu faunasının ilk zamanları | | | 8 | Anadolu'nun zocoğrafik önemi, dünyada hangi zoocoğrafik alanda bulunmaktadır? | | | 9 | Günümüz fauna elemanlarına genel bir bakış | | | 10 | Yurdumuz coğrafyası (yer şekilleri, yağış rejimleri, topoğrafya, Akdeniz biyoiklim katları) hakkında kısa bilgiler | | | 11 | Yurdumuz coğrafyası (yer şekilleri, yağış rejimleri, topoğrafya, Akdeniz biyoiklim katları) hakkında kısa bilgiler | | | 12 | Yurdumuz coğrafyası (yer şekilleri, yağış rejimleri, topoğrafya, Akdeniz biyoiklim katları) hakkında kısa bilgiler | | | 13 | Flora ve vejetasyon oluşumu | | | 14 | Türkiye florasının bitki gruplarına göre genel özellikler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
AKMAN, Y., 1993; “Biyocoğrafya”, Palme Yayın Dağıtım, Ankara.
ATALAY, İ., 2002;“Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri”, Meta basımevi, İzmir.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|