Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
163313003103TURİZM PAZARLAMASIZorunlu232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile turizm endüstrisi için pazarlama ilkelerini yorumlayabilme ve genel pazarlama uygulamalarını gerçekleştirebilme bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Nilgün DEMİREL
Öğrenme Çıktıları
1Genel olarak pazarlamayı açıklanabilecektir.
2Turizm pazarını ve turizm pazarlaması açıklanabilecektir.
3Hizmetin özellikleri öğrenilecektir.
4Turizm pazarlaması karması öğrenilecektir.
5Turizmde güncel yaklaşımlar ve stratejiler hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Genel olarak pazarlamayı açıklamak, hizmetin özelliklerini açıklamak, turizm pazarını açıklamak, turistik ürün, hizmet pazarlaması karması pazarlama araçlarının yararları, pazarlama araştırmasının yöntemi, pazarlama araştırmasının planı, pazarlama araştırması konuları, pazarlama politikası ve ilkeleri, turizm pazarlamasındaki en güncel yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İhtiyaç, istek, fayda, maliyet, beklenti, hizmet, pazar, pazarlama, turizm pazarlaması, müşteri, destinasyon gibi kavramların açıklanması
2Hizmetin Özellikleri
3Turistik ürün
4Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
5Pazarlama Çevresi
6Turizm Pazarlaması Planlaması
7Pazarlama Bilgi Sistemi
8Turizm Pazarı ve ve Pazar Bölümlendirme
9Pazarlama Karması Elemanları
10Pazarlama Karması Elemanları
11Turizmde Güncel Pazarlama Yaklaşımları (Yeşil Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlaması, Helal Pazarlama)
12Turizmde Güncel Pazarlama Yaklaşımları (Mobil Pazarlama, E-WOM, Müşteri İlişkileri Yönetimi,
13Turizmde Güncel Pazarlama Yaklaşımları (Niş Pazarlama, Hizmet Telafisi)
14Turizmde Güncel Pazarlama Yaklaşımları (Deneyimsel Pazarlama vb)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nazmi Kozak (2010). Turizm Pazarlaması: Detay Yayıncılık İbrahim Yılmaz (2016). Turizm Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlardan Seçmeler: Detay Yayıncılık Burhan Kılıç ve Zafer Öter (2015). Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar: Beta Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav0100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı0100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)68
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ15             
ÖÇ2 4            
ÖÇ35             
ÖÇ45             
ÖÇ55             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr