Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 163313003304 | MESLEKİ YABANCI DİL - 3 | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Ders kapsamında öğrencilerin turizm bilgilerini İngilizce olarak aktarabilmelerini sağlamak temel amaçtır. Bu bağlamda bölgesel ve ülkesel turistik destinasyonların tanıtımı, terimsel yeterliliklerinin sağlanması, kültürler hakkında konuşabilme gibi yeterlilikler hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ezgi KIRICI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İngilizce temel konuları hakkında bilgi seviyeleri arttırılır. | 2 | Kendi alanlarında teknik ve bilimsel metinleri anlayacak seviyeye ulaşırlar. | 3 | Turistik yerler ve destinasyonlar hakkında mesleki çeviri yaparlar. | 4 | Turistik yerlerin ve destinasyonların tanıtımını yapabilecek kadar İngilizce bilgi ve becerisine sahip olurlar. | 5 | Turist Rehberliği mesleğini yapabilecek kadar ileri düzey İngilizceye sahip olurlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriğini; bölgesel ve ülkesel turistik destinasyonların tanıtımı, çeviri çalışmaları, çeviri metot ve teknikleri, deyim ve eşdizimli ifadeler oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | EXAMPLE SENTENCES WITH TENSES | | | 2 | EXAMPLE SENTENCES WITH TENSES | | | 3 | EXAMPLE SENTENCES WITH TENSES | | | 4 | EXAMPLE SENTENCES AND EXPLANATIONS ABOUT MODALS | | | 5 | EXAMPLE SENTENCES AND EXPLANATIONS ABOUT MODALS | | | 6 | PASSIVE VOICE | | | 7 | STATIVE PASSIVE | | | 8 | CAUSATIVE | | | 9 | NOUN CLAUSES | | | 10 | CONDITIONALS (IF CLAUSES) | | | 11 | RELATIVE CLAUSES (ADJECTIVE CLAUSES) | | | 12 | REDUCED FORMS OF ADJECTIVE CLAUSES | | | 13 | PARTICIPLES | | | 14 | OCCUPATIONAL TRANSLATIONS | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MURPHY, R. (1995). Essential Grammar in Use. Cambridge UP.
ÖZTÜRK, C. (2000). Fundamentals of Academic English. Ankara: Pelikan Yayınları.
ÖZTÜRK, C. (2016). Building Skills For Proficiency. Ankara: Pelikan Yayınları.
GÜRCAN, S., GÜRBÜZ, R. (2017). YDS Sınav Stratejileri. Ankara: İrem Yayınları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|