Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
163313003304MESLEKİ YABANCI DİL - 3Zorunlu235
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Ders kapsamında öğrencilerin turizm bilgilerini İngilizce olarak aktarabilmelerini sağlamak temel amaçtır. Bu bağlamda bölgesel ve ülkesel turistik destinasyonların tanıtımı, terimsel yeterliliklerinin sağlanması, kültürler hakkında konuşabilme gibi yeterlilikler hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ezgi KIRICI
Öğrenme Çıktıları
1İngilizce temel konuları hakkında bilgi seviyeleri arttırılır.
2Kendi alanlarında teknik ve bilimsel metinleri anlayacak seviyeye ulaşırlar.
3Turistik yerler ve destinasyonlar hakkında mesleki çeviri yaparlar.
4Turistik yerlerin ve destinasyonların tanıtımını yapabilecek kadar İngilizce bilgi ve becerisine sahip olurlar.
5Turist Rehberliği mesleğini yapabilecek kadar ileri düzey İngilizceye sahip olurlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini; bölgesel ve ülkesel turistik destinasyonların tanıtımı, çeviri çalışmaları, çeviri metot ve teknikleri, deyim ve eşdizimli ifadeler oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1EXAMPLE SENTENCES WITH TENSES
2EXAMPLE SENTENCES WITH TENSES
3EXAMPLE SENTENCES WITH TENSES
4EXAMPLE SENTENCES AND EXPLANATIONS ABOUT MODALS
5EXAMPLE SENTENCES AND EXPLANATIONS ABOUT MODALS
6PASSIVE VOICE
7STATIVE PASSIVE
8CAUSATIVE
9NOUN CLAUSES
10CONDITIONALS (IF CLAUSES)
11RELATIVE CLAUSES (ADJECTIVE CLAUSES)
12REDUCED FORMS OF ADJECTIVE CLAUSES
13PARTICIPLES
14OCCUPATIONAL TRANSLATIONS
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MURPHY, R. (1995). Essential Grammar in Use. Cambridge UP. ÖZTÜRK, C. (2000). Fundamentals of Academic English. Ankara: Pelikan Yayınları. ÖZTÜRK, C. (2016). Building Skills For Proficiency. Ankara: Pelikan Yayınları. GÜRCAN, S., GÜRBÜZ, R. (2017). YDS Sınav Stratejileri. Ankara: İrem Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14684
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)162
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1         5    
ÖÇ2          5   
ÖÇ3         5    
ÖÇ4          5   
ÖÇ5         5    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr