Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200603103 | İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, sosyal sistemler içinde var olan insan davranışı ve gelişimini belli başlı sosyal bilim kuramları aracılığı ile incelemektir. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre I dersinin devamı olarak, genç yetişkinlik döneminden başlayarak, yaşlılık dönemine ve ölüme kadar olan yaşam döngüsü yukarıdaki kuramsal temelde ele alınnmaktadır. Kimi sorunların insan davranışları ile ilişkisi incelenerek, öğrencilerde sosyal hizmet disiplini bakımından eleştirel düşünme kapasitesi geliştirilmeye çalışılmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ekolojik/sosyal sistem çerçevesini tanımlar. | 2 | İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu kavrayacak | 3 | Toplumsal, ekonomik ve kültürel yapı, sınıf, yoksulluk, ezilme, ayrımcılık, cinsiyetçilik gibi çevre temelli kavramların davranış ve gelişim üzerindeki etkilerini görebilecek ve ilişkilendirebilecek | 4 | Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerine ilişkin gelişimsel görev ve gelişimsel gereksinmeler ile risk ve koruyucu faktörler hakkında gerekli bilgileri edinecek | 5 | Sosyal hizmet müdahalesi için kuramsal bir temel oluşturacak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
İnsan Davranışları ve Sosyal Çevre Dersi kapsamında, bebeklik, çocukluk, ergenlik ve genç yetişkinliğin biyolojik, psikolojik ve sosyal gelişimi; aile, grup, örgüt, topluluk ve toplum gibi sosyal sistemlerin ve bunların birbirleriyle etkileşiminin gelişime etkisi, bu etkinin kurumsal, gelişimsel, ilişkisel ve fonksiyonel boyutları, ve davranış dinamikleri ile ilişkisi, insanlar arası farklılıklar ve bu farklılıkların büyüme ve gelişime etkisi konuları ele alınır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Kavramlarının Tanımı, Kullanımı | | | 2 | İnsan Gelişimi ve Gelişim Görevleri Kavramlarının Açıklanması | | | 3 | *Doğum Öncesi Gelişim, Doğum Öncesi ve Hamilelik Süresince Bebeği ve Anneyi Olumsuz Etkileyebilecek Olaylar | | | 4 | Bebeklik Döneminde Gelişim | | | 5 | Bebeklik Döneminde Gelişim | | | 6 | *İlk Çocukluk Döneminde (2-6 yaş) Gelişim | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | *Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişim | | | 9 | Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişimi ve Gelişimde Riskler | | | 10 | Ergenlik Döneminde Gelişim (12-21 yaş) Gelişim | | | 11 | Ergenlik Döneminde Gelişim (12-21 yaş) Gelişim ve Gelişimde Riskler | | | 12 | Ruh Sağlığı Kavramının Açıklanması ve Ruhsal Hastalıkların Sınıflandırılması | | | 13 | Ruhsal Hastalıkların Açıklanması | | | 14 | Genel Değerlendirme ve Finale Hazırlık | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|