Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182200603103İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVREZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, sosyal sistemler içinde var olan insan davranışı ve gelişimini belli başlı sosyal bilim kuramları aracılığı ile incelemektir. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre I dersinin devamı olarak, genç yetişkinlik döneminden başlayarak, yaşlılık dönemine ve ölüme kadar olan yaşam döngüsü yukarıdaki kuramsal temelde ele alınnmaktadır. Kimi sorunların insan davranışları ile ilişkisi incelenerek, öğrencilerde sosyal hizmet disiplini bakımından eleştirel düşünme kapasitesi geliştirilmeye çalışılmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ekolojik/sosyal sistem çerçevesini tanımlar.
2 İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu kavrayacak
3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel yapı, sınıf, yoksulluk, ezilme, ayrımcılık, cinsiyetçilik gibi çevre temelli kavramların davranış ve gelişim üzerindeki etkilerini görebilecek ve ilişkilendirebilecek
4Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerine ilişkin gelişimsel görev ve gelişimsel gereksinmeler ile risk ve koruyucu faktörler hakkında gerekli bilgileri edinecek
5Sosyal hizmet müdahalesi için kuramsal bir temel oluşturacak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
İnsan Davranışları ve Sosyal Çevre Dersi kapsamında, bebeklik, çocukluk, ergenlik ve genç yetişkinliğin biyolojik, psikolojik ve sosyal gelişimi; aile, grup, örgüt, topluluk ve toplum gibi sosyal sistemlerin ve bunların birbirleriyle etkileşiminin gelişime etkisi, bu etkinin kurumsal, gelişimsel, ilişkisel ve fonksiyonel boyutları, ve davranış dinamikleri ile ilişkisi, insanlar arası farklılıklar ve bu farklılıkların büyüme ve gelişime etkisi konuları ele alınır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Kavramlarının Tanımı, Kullanımı
2İnsan Gelişimi ve Gelişim Görevleri Kavramlarının Açıklanması
3*Doğum Öncesi Gelişim, Doğum Öncesi ve Hamilelik Süresince Bebeği ve Anneyi Olumsuz Etkileyebilecek Olaylar
4Bebeklik Döneminde Gelişim
5Bebeklik Döneminde Gelişim
6*İlk Çocukluk Döneminde (2-6 yaş) Gelişim
7Ara Sınav
8*Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişim
9Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişimi ve Gelişimde Riskler
10Ergenlik Döneminde Gelişim (12-21 yaş) Gelişim
11Ergenlik Döneminde Gelişim (12-21 yaş) Gelişim ve Gelişimde Riskler
12Ruh Sağlığı Kavramının Açıklanması ve Ruhsal Hastalıkların Sınıflandırılması
13Ruhsal Hastalıkların Açıklanması
14Genel Değerlendirme ve Finale Hazırlık
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ44545343335
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr