Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182200603104SOSYAL HİZMET MEVZUATI VE HUKUKUZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Sosyal hizmete dair kanun, yönetmelik gibi sosyal mevzuat bilgilerinin öğrenilmesi ve bu mevzuatların sosyal hizmet mesleğindeki öneminin kavranması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Safter BOZARSLAN
Öğrenme Çıktıları
1Mevzuatı tanımlayabilir
2Mevzuat tarihini öğrenir
3Sosyal hizmet uygulama alanlarına ilişkin mevzuat bilgisi edinir.
4Sosyal hizmet mevzuatının uygulandığı kurumlar ve bu kurumlarda sosyal hizmet uzmanlarının görevleri hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sosyal Hizmet Uygulamalarında Hukukun Yeri ve Önemi Seçilmiş Bazı Sosyal Hizmet Alanlarında Sosyal Hizmet Uygulamasının Hukuksal Çerçevesi I. Aile ve Çocuk Hukuku Ulusal Mevzuat I. Aile ve Çocuk Hukuku Uluslararası Mevzuat II. Türkiye?de Sosyal Yardım Hukuku III. Özürlüler Hukuku Nüfus Hizmetleri Kanunu Belediye ve Köy Kanunu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanıtım
2Sosyal hizmet uygulamasında hukukun önemi
3Hukukun Temel Kavramları
4Aile ve Çocuk Hukuku
5Aile Koruma Kanunu
6Aile ve Çocuk Hukuku
7Aile ve Çocuk Hukuku
8Ara Sınav
9Türkiye'de Sosyal Yardım Hukuku
10Türkiye'de Sosyal Yardım Hukuku
11Gençlik Hukuku ? Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ? Gençlik ve Spor Bakanlığı Mevzuatı ? Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Mevzuatı ? Avrupa Birliği Bakanlığı Mevzuatı
12Yaşlılar İle ilgili mevzuat, Özürlülerle ilgili Mevzuat
13Sağlık alanındaki Sosyal Hizmet Alanları
14Sağlık alanındaki Sosyal Hizmet Alanları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Akıntürk, Turgut ve Derya Ateş Karaman Türk Medeni Hukuku: Aile Hukuku(İkinci Cilt) Gözden Geçirilmiş Yeni Medeni Kanuna Uyarlanmış On Dördüncü Bası,İstanbul: Beta Yayınları, 2012. 2. Balo, Yusuf Solmaz. Çocuk Ceza Hukuku: Teori ve Uygulamada. Ankara: Adalet Yayınevi, 2005. 3. Serozan, Rona. Çocuk Hukuku, İstanbul: Vedat Kitapçılık, 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11313
Final Sınavı11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14335334454
ÖÇ24335334454
ÖÇ34445445545
ÖÇ43434455455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr