Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182200603101SOSYAL HİZMETTE GÖRÜŞME VE TEKNİKLERİZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilere iletişim ile ilgili genel bilgiler vermek amaçlanır. Bu ders ile öğrencilerin özellikle müracaatçılar ile doğru ve etkili iletişim kurabilmesi için gerekli mülakat tekniklerini öğrenmesini ve uygulamaya aktarabilmesini hedeflemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Safter BOZARSLAN
Öğrenme Çıktıları
1İletişimi teorik kavramlarla birlikte tanımlar.
2Etkili iletişim becerilerini kazanır.
3Problem çözme, çatışma çözümleme ve arabuluculuk gibi mesleki görevlerde ileitşim becelerini kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
SOSYAL HİZMET GÖRÜŞMESİ,İLETİŞİM ARACI OLARAK GÖRÜŞME, SOSYAL ÇALIŞAN VE MÜŞTERİ İLİŞKİSİ, GÖRÜŞME TEKNİKLERİ VE İLKELERİ, İLK GÖRÜŞME, GÖRÜŞME SÜRECİNİN AŞAMALARI, GÖRÜŞME SÜRECİNDE DİKKAT EDİLEN ŞARTLAR I: İLETİŞİM İLKELERİ, DÜŞÜNÜLEN MÜLAKAT SÜRECİ II GÖRÜŞME SÜRECİ FARKLI MÜŞTERİ GRUPLARI, GÖRÜŞMEDE GENEL DEĞERLENDİRME KAYDI VE RAPOR YAZIMI
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve İletişime Giriş
2Sosyal Hizmet görüşme tekniklerinin tanımlanması ve ayırt edici özelliklerin belirlenmesi
3Bir iletişim biçimi olarak görüşme
4Görüşme tekniği olarak sessizlik ve dinleme
5Sözsüz İletişim
6İlişki Kurmak
7Görüşme sürecinin aşamaları- Karşılaşma Aşaması
8Ara Sınav
9Problemi Keşfetme Aşaması
10Gelişim Aşaması: Sorun Çözme Müdahaleleri
11Gelişimsel Evre: Daha Fazla Problem Çözme Müdahalesi
12Gelişimsel Aşama: Soru Sorma Teknikleri
13Sonlandırma ve Değerlendirme
14Görüşmede Özel Durumlar: Kültürler Arası Görüşme ve Sorunlu Görüşmeler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
2.ERKAN, GÖNÜL. 1997. Sosyal Hizmette Mülakat. Şafak Matbaacılık. Ankara. 3. KADUSHIN, ALFRED ve KADUSIN GOLDIE . 1997. Sosyal Hizmet Görüşmesi: İnsani Hizmet Uzmanları İçin Bir Kılavuz. Dördüncü Edt. Columbia Ünv. Basmak.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11313
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)107
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13333534132
ÖÇ23443443234
ÖÇ34343443244
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr