Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200603101 | SOSYAL HİZMETTE GÖRÜŞME VE TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrencilere iletişim ile ilgili genel bilgiler vermek amaçlanır. Bu ders ile öğrencilerin özellikle müracaatçılar ile doğru ve etkili iletişim kurabilmesi için gerekli mülakat tekniklerini öğrenmesini ve uygulamaya aktarabilmesini hedeflemektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Safter BOZARSLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişimi teorik kavramlarla birlikte tanımlar. | 2 | Etkili iletişim becerilerini kazanır. | 3 | Problem çözme, çatışma çözümleme ve arabuluculuk gibi mesleki görevlerde ileitşim becelerini kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
SOSYAL HİZMET GÖRÜŞMESİ,İLETİŞİM ARACI OLARAK GÖRÜŞME, SOSYAL ÇALIŞAN VE MÜŞTERİ İLİŞKİSİ, GÖRÜŞME TEKNİKLERİ VE İLKELERİ, İLK GÖRÜŞME, GÖRÜŞME SÜRECİNİN AŞAMALARI, GÖRÜŞME SÜRECİNDE DİKKAT EDİLEN ŞARTLAR I: İLETİŞİM İLKELERİ, DÜŞÜNÜLEN MÜLAKAT SÜRECİ II GÖRÜŞME SÜRECİ FARKLI MÜŞTERİ GRUPLARI, GÖRÜŞMEDE GENEL DEĞERLENDİRME KAYDI VE RAPOR YAZIMI |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma ve İletişime Giriş | | | 2 | Sosyal Hizmet görüşme tekniklerinin tanımlanması ve ayırt edici özelliklerin belirlenmesi | | | 3 | Bir iletişim biçimi olarak görüşme | | | 4 | Görüşme tekniği olarak sessizlik ve dinleme | | | 5 | Sözsüz İletişim | | | 6 | İlişki Kurmak | | | 7 | Görüşme sürecinin aşamaları- Karşılaşma Aşaması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Problemi Keşfetme Aşaması | | | 10 | Gelişim Aşaması: Sorun Çözme Müdahaleleri | | | 11 | Gelişimsel Evre: Daha Fazla Problem Çözme Müdahalesi | | | 12 | Gelişimsel Aşama: Soru Sorma Teknikleri | | | 13 | Sonlandırma ve Değerlendirme | | | 14 | Görüşmede Özel Durumlar: Kültürler Arası Görüşme ve Sorunlu Görüşmeler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
2.ERKAN, GÖNÜL. 1997. Sosyal Hizmette Mülakat. Şafak Matbaacılık. Ankara.
3. KADUSHIN, ALFRED ve KADUSIN GOLDIE . 1997. Sosyal Hizmet Görüşmesi: İnsani Hizmet Uzmanları İçin Bir Kılavuz. Dördüncü Edt. Columbia Ünv. Basmak. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|