Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202200404100 | EĞİTİMDE FARKLI YAKLAŞIMLAR VE PROGRAMLAR | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimsel yaklaşımların ortaya çıkışı, Türkiye'de ve dünyadaki farklı eğitimsel yaklaşımlar ve bu yaklaşımların eğitim programlarına yansımaları ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Rabia ACEMİOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Erken çocukluk eğitiminde programların önemini kavrar. | 2 | Ders sonunda erken çocukluk dönemine ait yaklaşım programlarını değerlendirir ve içeriklerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; eğitimsel yaklaşımların ortaya çıkışı, Türkiye'de ve dünyadaki farklı eğitimsel yaklaşımlar ve bu yaklaşımların eğitim programlarına yansımaları ile ilgili yeterlilikler kazandırma konularına yer verilmiştir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimsel yaklaşımların ortaya çıkma nedenleri | | | 2 | Montessori Yaklaşımı | | | 3 | Waldorf Yaklaşımı | | | 4 | Reggio Emilia Yaklaşımı | | | 5 | Proje Yaklaşımı | | | 6 | Bank Street Yaklaşımı | | | 7 | Orman Okulu Yaklaşımı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Portage Erken Eğitim Programı | | | 10 | Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı | | | 11 | High Scope Programı | | | 12 | AÇEV'e ait Eğitim Programları | | | 13 | Yaklaşımların/Programların karşılaştırılması ve değerlendirilmesi | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aktan Acar, E. (Ed.). (2020). Erken çocukluk eğitimi mozaiği: Büyük düşünceler/fikirler, modeller ve yaklaşımlar. Ankara: Nobel
Akademik Yayıncılık.
Çakıroğlu Wilbrandt, E. (2019). Montessori yöntemi: Her yönüyle Montessori eğitimi ve etkinlik rehberi. İstanbul: Final Kültür Sanat Yayınları.
İnan, H. Z. (2012). Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımlar: Reggio Emilia yaklaşımı ve proje yaklaşımı. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 3 | 6 | 18 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Performans | 3 | 5 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|