Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202200401103 | ÇOCUK BESLENMESİ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Beslenme ve beslenmeyle ilgili tanım ve kavramların bilinmesi, ilgili kavramların günlük hayata uygulanması ve çocukların beslenme alışkanlıklarının takip edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Rabia ACEMİOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 2 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini bilir. | 3 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. | 5 | Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. | 6 | Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, genel özelliklerini ve ögelerini eğitim programlarında kullanır. | 7 | Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir ve etkin bir şekilde kullanır. | 8 | Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 9 | Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 10 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler sorunları ortaya koyar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşul olan ders yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Çocuk beslenmesi dersi kapsamında gerekli bilgi, tutum ve davranışların kazandırılabilmesi için öncelikle Türkiye'de ve dünyada anne çocuk sağlığıyla ilgili genel bilgilerin öğretilmesi gerekir. Bu ders kapsamında genelden özele öğretim ilkesi baz alınarak yapılandırmacı eğitim yöntemiyle öğrenciler ders süreci boyunca aktif kılınmalıdır. |
Dersin İçeriği |
Beslenme ve Beslenmeyi Etkileyen Faktörler
Besinler ve Besin Grupları
Besin Ögeleri ve Vücuttaki Görevleri
Besin Ögeleri ve Vücuttaki Görevleri
Gebelik Döneminde Beslenme
Emziklilik Döneminde Beslenme ve Anne Sütü
0-1 Yaş Grubu Çocukların Beslenmesi
1-6 Yaş Grubu Çocukların Beslenmesi
Çocuklarda Büyümenin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
Protein Enerji Malnütriyonu (PEM) ve Çocukluk Çağı Şişmanlığı
Menü Planlama
Güvenli Besin |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beslenme ve Beslenmeyi Etkileyen Faktörler | | | 2 | Besinler ve Besin Grupları | | | 3 | Besin Ögeleri ve Vücuttaki Görevleri | | | 4 | Besin Ögeleri ve Vücuttaki Görevleri | | | 5 | Gebelik Döneminde Beslenme | | | 6 | Emziklilik Döneminde Beslenme ve Anne Sütü | | | 7 | 0-1 Yaş Grubu Çocukların Beslenmesi | | | 8 | | ARA SINAV | | 9 | 1-6 Yaş Grubu Çocukların Beslenmesi | | | 10 | Çocuklarda Büyümenin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi | | | 11 | Protein Enerji Malnütriyonu (PEM) ve Çocukluk Çağı Şişmanlığı | | | 12 | Menü Planlama | | | 13 | Güvenli Besin | | | 14 | | FİNAL SINAVI | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anne ve Çocuk Beslenmesi (Nilgün Karaağaoğlu, Gülhan Samur)
Gözümüz Neden Doymaz (Diana Von Kopp, Melanie Muhl) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Staj yapmayı gerektiren bir ders değildir. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Beyin Fırtınası | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Okuma | 5 | 10 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 3 | 3 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|