Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200402103 | ÇOCUK VE MÜZİK | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Okul öncesi dönemde müziğin yerini ve önemini kavrar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Rabia ACEMİOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler müzik ve eğitim ilişkisini açıklayabilir | 2 | Öğrenciler okul öncesi eğitimde müziğin önemini kendi ifadeleriyle açıklar ve çocuklara şarkı öğretimi tekniklerini uygular | 3 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1 Okul öncesi eğitimde müzikli oyunların önemi
2 Okul öncesi eğitimde müzikli oyunların kullanımı
3 Çocuk şarkılarının tanımı
4 Çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek hususlar
5 Müzik ve eğitim arasındaki ilişki
6 Çocuk eğitiminde müziğin kullanımı
7 Çocuğun müzik yoluyla kendini ifade etmesi
8 ARA SINAV
9 Şarkı öğretme teknikleri
10 Şarkı öğretme teknikleri
11 Çocukta işitme duygusunun gelişimi
12 Dünyada okul öncesi dönemde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar
13 Dünyada okul öncesi dönemde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar
14 FİNAL SINAVI |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Okul öncesi eğitimde müzikli oyunların önemi | | | 2 | Okul öncesi eğitimde müzikli oyunların kullanımı | | | 3 | Çocuk şarkılarının tanımı | | | 4 | Çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek hususlar | | | 5 | Müzik ve eğitim arasındaki ilişki | | | 6 | Çocuk eğitiminde müziğin kullanımı | | | 7 | Çocuğun müzik yoluyla kendini ifade etmesi | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Şarkı öğretme teknikleri | | | 10 | Şarkı öğretme teknikleri | | | 11 | Çocukta işitme duygusunun gelişimi | | | 12 | Dünyada okul öncesi dönemde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar | | | 13 | Dünyada okul öncesi dönemde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi (Ayperi Dikici Sığırtmaç ) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 4 | 5 | 20 |
Tartışma | 1 | 8 | 8 |
Soru-Yanıt | 5 | 4 | 20 |
Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|