Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182001304400 | EVDE HASTA BAKIMI İLKE VE UYGULAMALARI - IV | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bireylerin bütüncül yaklaşımla bakımında, temel kavram ve ilkeleri açıklama ve bunlarla ilgili teknik ve yöntemleri uygulama becerisi kazanmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi: ERKAN DURAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlıklı hastane ortamının özelliklerini açıklama | 2 | Sağlıklı hastane ortamının özelliklerini açıklama | 3 | Ailenin gelişimsel dönemlerini listeleme | 4 | Ailenin gelişimsel dönemlerini listeleme | 5 | Yatalak hastada görülen işitme ve görme problemlerinde bakım uygulamalarını kullanma | 6 | Yatalak hastada görülen işitme ve görme problemlerinde bakım uygulamalarını kullanma | 7 | Yaşlı bireylerde düşme ve kırıkların önlenmesi için yapılması gereken güvenlik önlemlerini açıklama | 8 | Yaşlı bireylerde düşme ve kırıkların önlenmesi için yapılması gereken güvenlik önlemlerini açıklama | 9 | Bireylerde istismar ve ihmal çeşitlerini listeleme,istismar olaylarında yaşlı bireye ait özellikleri açıklama | 10 | Bireylerde istismar ve ihmal çeşitlerini listeleme,istismar olaylarında yaşlı bireye ait özellikleri açıklama | 11 | Yaşlılıkta kırılganlığı tanımlama ve kırılgan yaşlıda temel sağlık sorunlarını listeleme | 12 | Yaşlılıkta kırılganlığı tanımlama ve kırılgan yaşlıda temel sağlık sorunlarını listeleme | 13 | Aile ve aile türlerini öğrenme | 14 | Aile ve aile türlerini öğrenme | 15 | Seminer hazırlamayı öğrenme | 16 | Seminer hazırlamayı öğrenme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sağlıklı hastane ortamı, Yaşam süreci, aile ve aile türleri, insanın gelişimsel dönemleri, Yaşlıda görme problemleri ve bakım, Yaşlıda işitme problemleri ve bakım, Yaşlılarda düşmeler, kırıklar ve önlenmesi, Yaşlı suistimali ve yaşlıda iyatrojenik problemler, Kırılgan yaşlı, Seminer çalışması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlıklı hastane ortamı | X | X | 2 | Yaşam süreci,aile ve aile türleri,insanın gelişimsel dönemleri | X | X | 3 | Yatalak hastada görme problemleri ve bakım | X | X | 4 | Yatalak hastada işitme problemleri ve bakım | X | X | 5 | Yaşlılarda düşmeler,kırıklar ve önlenmesi | X | X | 6 | Yaşlılarda düşmeler,kırıklar ve önlenmesi | X | X | 7 | Yaşlı suistimali ve yaşlıda iyatrojenik problemler | X | X | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Kırılgan yaşlı | X | X | 10 | Seminer çalışması | X | X | 11 | Seminer çalışması | X | X | 12 | Seminer çalışması | X | X | 13 | Konu tekrarı | X | X | 14 | Konu tekrarı | X | X | 15 | Dersin değerlendirilmesi | X | X | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Her ders için hoca tarafından hazırlanan ders sunumları ve ilgili kitaplar
Diğer Kaynaklar: - Akça A F.Temel Hemşirelik Kavramlar,İlkeler,Uygulamalar. İstanbul:Medikal Yayıncılık,2008. - Arıoğlu S. Geriatri ve Gerontoloji. Ankara: MN Medikal&Nobel Tıp Kitap Sarayı, 2006. - Karadakovan A, Aslan FE, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Ankara: Nobel Kitabevi, 2010 - Kutsal YG. Temel Geriatri. Ankara: Güneş Kitabevleri, 2007
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 14 | 2 | 28 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ16 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|