Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000214 | YABANCI DİL - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin; yeni bir dili öğrenme arzusu ile tartışma ve konuşmalara katılabilme, mezuniyetlerinden sonra İngilizcelerini geliştirebilme yeteneği kazanmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Lecturer. Gökhan YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bir konuyu özetleyerek veya açımlayarak yazabilir. | 2 | Bir konuyu özetleyerek veya açımlayarak yazabilir. | 3 | Yazılarında temel noktalama işaretlerini kullanabilir. | 4 | Yazılarında temel noktalama işaretlerini kullanabilir. | 5 | Tartışma ve konuşmalara katılabilir. | 6 | Tartışma ve konuşmalara katılabilir. | 7 | Kısa paragraf tercümeleri yapabilabilir | 8 | Kısa paragraf tercümeleri yapabilabilir | 9 | Gelişmiş kişilik, bilgi, yeteneği ile günümüz dünyasına bakış ve görüşlerini ifade eder. | 10 | Gelişmiş kişilik, bilgi, yeteneği ile günümüz dünyasına bakış ve görüşlerini ifade eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Geçmiş Zaman ( Past Simple) 1: Düzenli fiiller; soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; Geçmiş zaman zarfları ve ifadeleri;Geçmiş Zaman ( Past Simple) 1: Düzensiz fiiller; soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmiş hakkında paragraf yazma, Present Perfect Tense: Fiillerin üçüncü şekli Düzensiz fiiller; soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmişten günümüze olan olayları aktarabilme,Present Perfect Continuous Tense: soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmişten günümüze olan olayları aktarabilme,Future Tense (Be Going To" ) : soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmişten günümüze olan olayları aktarabilme,Simple Future (will) : soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmişten günümüze olan olayları aktarabilme,Comparisons (Comparatives) :Tek heceli ve çok heceli sıfatların daha üstünlük formları,Comparisons (Superlatives): Tek heceli ve çok heceli sıfatların en üstünlük formları,If Clauses: Şartlı cümleler, Adjective Clauses: Sıfat Cümlecikleri, Passive Voice: Edilgen yapılar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Zamanların öğretilmesi ve bol örnek çözümü | | | 2 | Zamanların öğretilmesi ve bol örnek çözümü | | | 3 | Present tenselerin karşılaştırılması | | | 4 | Past tenselerin karşılaştırılması | | | 5 | Zamanların öğretilmesi ve bol örnek çözümü | | | 6 | Kelime bilgisinin artırılması | | | 7 | Genel konu tekrarı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Comparisons (Comparatives | | | 10 | Active ve Passive Cümle Yapıları | | | 11 | Konuşma becerisini geliştirme | | | 12 | Adjective Clauses: Sıfat Cümlecikleri | | | 13 | Adjective Clauses: Sıfat Cümlecikleri | | | 14 | final sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Murphy, R. 1995. Essential Grammar in Use. Cambridge UP, --- Öztürk, C. 2000. Fundamentals of Academic English. KPDS, ÜDS, TOEFL ve Yeterlilik Sınavları için Kaynak Kitap. Hacettepe Taş Yayınları, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 100 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 100 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|