Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000214YABANCI DİL - IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin; yeni bir dili öğrenme arzusu ile tartışma ve konuşmalara katılabilme, mezuniyetlerinden sonra İngilizcelerini geliştirebilme yeteneği kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Lecturer. Gökhan YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1Bir konuyu özetleyerek veya açımlayarak yazabilir.
2Yazılarında temel noktalama işaretlerini kullanabilir.
3Tartışma ve konuşmalara katılabilir.
4Kısa paragraf tercümeleri yapabilabilir
5Gelişmiş kişilik, bilgi, yeteneği ile günümüz dünyasına bakış ve görüşlerini ifade eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Geçmiş Zaman ( Past Simple) 1: Düzenli fiiller; soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; Geçmiş zaman zarfları ve ifadeleri;Geçmiş Zaman ( Past Simple) 1: Düzensiz fiiller; soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmiş hakkında paragraf yazma, Present Perfect Tense: Fiillerin üçüncü şekli Düzensiz fiiller; soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmişten günümüze olan olayları aktarabilme,Present Perfect Continuous Tense: soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmişten günümüze olan olayları aktarabilme,Future Tense (Be Going To" ) : soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmişten günümüze olan olayları aktarabilme,Simple Future (will) : soru ve olumsuzlar; kısa cevaplar; geçmişten günümüze olan olayları aktarabilme,Comparisons (Comparatives) :Tek heceli ve çok heceli sıfatların daha üstünlük formları,Comparisons (Superlatives): Tek heceli ve çok heceli sıfatların en üstünlük formları,If Clauses: Şartlı cümleler, Adjective Clauses: Sıfat Cümlecikleri, Passive Voice: Edilgen yapılar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Zamanların öğretilmesi ve bol örnek çözümü
2Zamanların öğretilmesi ve bol örnek çözümü
3Present tenselerin karşılaştırılması
4Past tenselerin karşılaştırılması
5Zamanların öğretilmesi ve bol örnek çözümü
6Kelime bilgisinin artırılması
7Genel konu tekrarı
8Ara sınav
9Comparisons (Comparatives
10Active ve Passive Cümle Yapıları
11Konuşma becerisini geliştirme
12Adjective Clauses: Sıfat Cümlecikleri
13Adjective Clauses: Sıfat Cümlecikleri
14final sınavı
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Murphy, R. 1995. Essential Grammar in Use. Cambridge UP, --- Öztürk, C. 2000. Fundamentals of Academic English. KPDS, ÜDS, TOEFL ve Yeterlilik Sınavları için Kaynak Kitap. Hacettepe Taş Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav100100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı100100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12224
Bireysel Çalışma12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)64
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ111111111111111 
ÖÇ211111111111111 
ÖÇ311111111111111 
ÖÇ411111111111111 
ÖÇ511111111111111 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr