Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000213TÜRK DİLİ - IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini kavrayabilmek. Türkçenin yapısal özelliklerini kök ve eklerini, isim ve fiil çekimlerini kavrayabilmek. Kompozisyon kurallarını ve anlatım türlerini kavrayabilmek. Beden dilinin önemini, düzgün ve etkili konuşmanın temel ilkelerini kavrayabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İletişimi sağlamada beden dilini etkili bir biçimde kullanabilecek.
2Etkili konuşma yöntem ve tekniklerini uygulayabilecek.
3Bilimsel yazı hazırlama aşamalarını (veri toplama, kaynak gösteme vs.) kavrayabilecek.
4Öğrenci, gelecek yaşamına yönelik olarak, öz geçmiş hazırlama (form öz geçmiş ve düz anlatımlı öz geçmiş), mektup, yazma (İş isteme mektubu, şikayet mektubu vs.), dilekçe, tutanak ve rapor yazımı gibi türleri kullanabilecek.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçenin yapısı,İletişim yöntemleri, Kompozisyon kuralları, Noktalama işaretleri ve Yazım kuralları, Anlatım bozuklukları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçenin yapısı
2Yapıları bakımından sözcük türleri
3Ekler ve kökler
4Biçim bilgisi, İsim ve fiil çekimleri
5Sözcük tahlilleri
6İletişim yöntemleri
7İletişim yöntemleri
8Ara Sınav
9Yazılı anlatım türleri
10Sözlü anlatım türleri
11Beden dili ve önemi
12Kompozisyon kuralları.Anlatım bozuklukları
13Noktalama işaretleri ve Yazım kuralları.
14 Final Sınavı
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Adalı, Oya (2003), Anlamak ve Anlatmak, İstanbul: Pan yay. -Akerson, Fatma Erkmen (2000), Dile Genel Bir Bakış, İstanbul: Multilingual yay. -Aksan, Doğan (1997-1980), Her Yönüyle Dil- Ana Çizgileriyle Dilbilim, 3 cilt Ankara: TDK yay. -Aksoy, Ömer Asım (1991), Dil Yanlışları, İstanbul: Adam yay. -Atabay, Neşe-Sevgi Özel, Dr. İbrahim Kutluk (2003)., Sözcük Türleri II, İstanbul: Papatya yay. -Başkan, Özcan (1988), Bildirişim: İnsan Dili ve Ötesi, İstanbul: Altın Kitaplar yay. -Demir, Nurettin-Emine Yılmaz (2003), Türk Dili El Kitabı, Ankara: Grafiker yay. -Demircan, Ömer (2000)., İletişim ve Dil Devrimi, İstanbul: Yaylım yay. -Eker, Süer (2002)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12224
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)56
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ111111111111111 
ÖÇ211111111111111 
ÖÇ311111111111111 
ÖÇ411111111111111 
ÖÇ511111111111111 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr