|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000213 | TÜRK DİLİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini kavrayabilmek. Türkçenin yapısal özelliklerini kök ve eklerini, isim ve fiil çekimlerini kavrayabilmek. Kompozisyon kurallarını ve anlatım türlerini kavrayabilmek. Beden dilinin önemini, düzgün ve etkili konuşmanın temel ilkelerini kavrayabilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İletişimi sağlamada beden dilini etkili bir biçimde kullanabilecek. | 2 | Etkili konuşma yöntem ve tekniklerini uygulayabilecek. | 3 | Bilimsel yazı hazırlama aşamalarını (veri toplama, kaynak gösteme vs.) kavrayabilecek. | 4 | Öğrenci, gelecek yaşamına yönelik olarak, öz geçmiş hazırlama (form öz geçmiş ve düz anlatımlı öz geçmiş), mektup, yazma (İş isteme mektubu, şikayet mektubu vs.), dilekçe, tutanak ve rapor yazımı gibi türleri kullanabilecek. | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türkçenin yapısı,İletişim yöntemleri, Kompozisyon kuralları, Noktalama işaretleri ve Yazım kuralları, Anlatım bozuklukları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türkçenin yapısı
| | | 2 | Yapıları bakımından sözcük türleri
| | | 3 | Ekler ve kökler | | | 4 | Biçim bilgisi, İsim ve fiil çekimleri
| | | 5 | Sözcük tahlilleri | | | 6 | İletişim yöntemleri | | | 7 | İletişim yöntemleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yazılı anlatım türleri | | | 10 | Sözlü anlatım türleri | | | 11 | Beden dili ve önemi | | | 12 | Kompozisyon kuralları.Anlatım bozuklukları | | | 13 | Noktalama işaretleri ve Yazım kuralları. | | | 14 | Final Sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Adalı, Oya (2003), Anlamak ve Anlatmak, İstanbul: Pan yay. -Akerson, Fatma Erkmen (2000), Dile Genel Bir Bakış, İstanbul: Multilingual yay. -Aksan, Doğan (1997-1980), Her Yönüyle Dil- Ana Çizgileriyle Dilbilim, 3 cilt Ankara: TDK yay. -Aksoy, Ömer Asım (1991), Dil Yanlışları, İstanbul: Adam yay. -Atabay, Neşe-Sevgi Özel, Dr. İbrahim Kutluk (2003)., Sözcük Türleri II, İstanbul: Papatya yay. -Başkan, Özcan (1988), Bildirişim: İnsan Dili ve Ötesi, İstanbul: Altın Kitaplar yay. -Demir, Nurettin-Emine Yılmaz (2003), Türk Dili El Kitabı, Ankara: Grafiker yay. -Demircan, Ömer (2000)., İletişim ve Dil Devrimi, İstanbul: Yaylım yay. -Eker, Süer (2002) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 12 | 2 | 24 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|