Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162200104102KAMUOYU ARAŞTIRMALARIZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Pazarlamanın bir işletmenin başarısındaki rolünü ve önemini anlayan, günümüzün küreselleşen dünyasında uygulanan modern pazarlama araştırmalarını yapabilen bir birey yetiştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Halkla ilişkiler alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2Halkla ilişkiler alanına yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite, insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanlarında da kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
3İletişim ortam ve araçlarına ilişkin mesleki bilgiye sahiptir.
4Halkla ilişkiler alanı ile ilgili uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür, daha girişimci ve yönetsel bakış açısına sahiptir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Giriş: Bilim Felsefesi, Bilgi ve Bilimsel Bilgi, Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi, Eleştirel Kaynak Taraması,Araştırma Soru ve Hipotezlerinin Oluşturulması, Araştırma Stratejisinin Belirlenmesi, Araştırma Evreni ve Örnekleme, Araştırma İçin İkincil Verilerin Derlenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Bilim Felsefesi, Bilgi ve Bilimsel Bilgi
2Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi
3Eleştirel Kaynak Taraması
4Araştırma Soru ve Hipotezlerinin Oluşturulması
5Araştırma Stratejisinin Belirlenmesi
6Araştırma Evreni ve Örnekleme
7Araştırma İçin İkincil Verilerin Derlenmesi
8Ara Sınav
9Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Anketler
10Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat
11Araştırmalarda Ölçüm ve Ölçekler
12Temel Veri Analiz Yöntemleri
13Raporlama: Araştırma Raporunun İçeriği
14final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pazarlama Araştırmaları. Prof. Dr. Cemal Yükselen. Şubat 2011/5. Baskı. Detay yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)134
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ13 3   3 3 3   
ÖÇ23 3   3 3 3   
ÖÇ33 3   3 3 3   
ÖÇ43 3   3 3 3   
ÖÇ53 3   4 3 3   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr