Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162200103105TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIZorunlu232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Tüketici davranışlarına yönelik geliştirlmiş teorileri öğrenmek ve bunların pratik uygulamalarını anlamak,Tüketici davranışlarının tüketime yansıyan sonuçlarını anlatmak,Tüketici davranışlarına ilişkin elde edilen bilgilerin nasıl değerlendirilebileceğini kavramak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Halkla ilişkiler alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2Halkla ilişkiler alanına yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite, insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanlarında da kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
3Halkla ilişkiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri,Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi,Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler-Öğrenme ve Bellek,Sosyo-kültürel faktörler- Grup dinamiği ve danışma grubu/ Aile,Tüketici davranışlarını etkileyen durumsal faktörler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri
2Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi
3Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi ilişkisi
4Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler- Öğrenme ve Bellek
5Güdüleme ve İlgilenim/ Duyum ve Algılama
6Tutumlar, tutumların değiştirilmesi ve duygular
7Kişilik ve benlik/ Değerler ve yaşam biçimi
8Ara Sınav
9Sosyo-kültürel faktörler- Grup dinamiği ve danışma grubu/ Aile
10Kişisel etkiler ve yenilikler
11Sosyal sınıf / Kültür
12Tüketici davranışlarını etkileyen durumsal faktörler
13Tüketici karar alma sürecinin yapısı,Satın alma ve satın alma sonrası davranışlar
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ODABAŞI., Y., “Tüketici Davranışları”, Eskişehir, 2001, Türkiye.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)54
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144444444542444
ÖÇ254444454545444
ÖÇ344544454545555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr