Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162200103105 | TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Tüketici davranışlarına yönelik geliştirlmiş teorileri öğrenmek ve bunların pratik uygulamalarını anlamak,Tüketici davranışlarının tüketime yansıyan sonuçlarını anlatmak,Tüketici davranışlarına ilişkin elde edilen bilgilerin nasıl değerlendirilebileceğini kavramak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halkla ilişkiler alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 2 | Halkla ilişkiler alanına yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite, insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanlarında da kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur. | 3 | Halkla ilişkiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri,Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi,Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler-Öğrenme ve Bellek,Sosyo-kültürel faktörler- Grup dinamiği ve danışma grubu/ Aile,Tüketici davranışlarını etkileyen durumsal faktörler
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri | | | 2 | Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi | | | 3 | Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi ilişkisi | | | 4 | Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler-
Öğrenme ve Bellek | | | 5 | Güdüleme ve İlgilenim/ Duyum ve Algılama | | | 6 | Tutumlar, tutumların değiştirilmesi ve duygular | | | 7 | Kişilik ve benlik/ Değerler ve yaşam biçimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sosyo-kültürel faktörler- Grup dinamiği ve
danışma grubu/ Aile | | | 10 | Kişisel etkiler ve yenilikler | | | 11 | Sosyal sınıf / Kültür | | | 12 | Tüketici davranışlarını etkileyen durumsal faktörler | | | 13 | Tüketici karar alma sürecinin yapısı,Satın alma ve satın alma sonrası davranışlar
| | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ODABAŞI., Y., “Tüketici Davranışları”, Eskişehir, 2001, Türkiye. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|