Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162200103101PAZARLAMA İLKELERİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrenciye pazarlama sürecinin temel görüş ve ilkeleri hakkında bilgi ve beceri verilmesinin sağlanmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Elif TANER
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlamanın kavram ve sürecini anlayabilecektir.
2Bölümleme, hedefleme ve konumlandırmayı uygulayabilecektir.
3Pazarlama karmasının tek tek elemanlarını anlayabilecektir.
4Farklı bağlamlarda pazarlama karmasını kullanabilecektir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, öğrencinin pazarlama ilkelerinin uygulanabileceği imkânın yaratılmasını kapsamaktadır. Öncelikle pazarlamanın tanımı, ardından pazarlama yönelimi ve pazarlama karması tanımları ile derse başlanır. Sonrasında öğrenciler çevresel pazarlama analizlerini dikkate alarak, makro ve mikro düzeyde kendi pazarlama analizlerini yaparlar. Derste orijinal pazarlama karmasının ve yenilenmiş pazarlama karmasının elemanları incelenir. Son olarak öğrenciler farklı hedef gruplarına yönelik olarak kendi pazarlama karmalarını geliştirirler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama Kavramının ve İlgili Temel Kavramların Açıklanması
2Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi ve uygulanması
3Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
4Pazar Kavramının, Tüketici ve Endüstriyel Pazarların İncelenmesi, Pazarlamanın Makro ve Mikro Çevresinin Açıklanması
5Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranış Modelleri, Karar Alma Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler
6Endüstriyel Pazarın Özellikleri ve Endüstriyel Alıcılar
7Pazar Bölümlendirmesi ve İlkeleri
8Ara Sınav
9Hedef Pazarların Oluşturulması ve Konumlandırma
10Pazarlama Bilgi Sistemleri
11Pazarlama Karması Hakkında Genel Bilgilerin Verilmesi
12Pazarlamanın Ürün Karmasının İncelenmesi
13Pazarlamanın Fiyat Karmasının İncelenmesi
14 Final Sınavı
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2816
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2816
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ143344444445444
ÖÇ243444444434444
ÖÇ334344444544434
ÖÇ444544444444444
ÖÇ544544454545444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr