Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162200102102MEDYA OKUR YAZARLIĞIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere medyanın toplumu etkileme ve gündem belirleme gücünü göstererek medya içeriklerini daha eleştirel gözle takip etme becerisi kazandırmak. Öğrencilerin medya tarafından yönlendirilen değil medyayı kendi gereksinimleri doğrultusunda kullanan ve medya içeriklerine yön verebilen bilinçli bireyler olmalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Servet TÜRKAN
Öğrenme Çıktıları
1Medya okuryazarlığı kavramını bilir
2 Medya okuryazarlığı için gereken temel beceri ve gereksinimleri bilir
3Medya yayınlarının çeşitli çıkarlara yönelik yapıldığını bilir
4Bilinçli bir medya okuryazarı olur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Medya okuryazarlığı kavramının özümsetilmesi, medyanın toplum üzerindeki gücünün gösterilmesi ve bu gücün kullanılış türleri, reklam ve haberlerin eleştirel gözle incelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Medya okuryazarlığı kavramı ve kapsamıx
2Temel gereksinimler, becerilerx
3Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimix
4Medya okuryazarlığında ilkelerx
5Medya okuryazarlığını gerektiren koşullarx
6Reklam ve reklamın medyadaki gücüx
7Reklamların çözümlenmesix
8Ara Sınavx
9Haberler ve haberlerde karşılaşılan temel sorunlarx
10Medyada kullanılan propaganda tekniklerix
11Duygular,duygu çekiciliği,önyargılar ve stereotiplerx
12Türkiye’de ve dünyada medya okuryazarlığıx
13Medya okuryazarlığında çağdaş gelişmelerx
14 Final Sınavıx
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1]"Eleştirel Medya Okuryazarlığı" Abdurrahman Şahin "Medya okuryazarlığı" Editör Nurçay Türkoğlu "Metin Çözümlemeleri" Yasemin İnceoğlu "Medya Metinlerini Çözümlemek" Gülseren Ş.Atabek "Medyayı anlamak" Stereotipler değerler ve söylem Dilek İmançer
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ13 3   3 3 3   
ÖÇ23 3   3 3 3   
ÖÇ33 3   3 3 3   
ÖÇ43 3   3 3 3   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr